اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 21 November 2016
آنچه لازم است بدانیم
با توجه به رشد روز افزون گوشی‌های هوشمند و استفاده فراوان از شبکه های اجتماعی می‌توان گفت تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین ایرانیان می‌باشد

سرویس جامعه عصرپرس: با توجه به رشد روز افزون گوشی‌های هوشمند و استفاده فراوان از شبکه های اجتماعی  می‌توان گفت تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین ایرانیان می‌باشد، لازم است بعضی از نکات کوچک اما ممکن است در بعضی از موارد خیلی مهم و کاربردی باشد را فرا بگیریم و به کار ببریم که در زیر به چند نکته از این موارد اشاره کردیم.

- 1عدم دريافت تیک دوم در چت

نکاتی درمورد شبکه اجتماعی تلگرام

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که با کسی چت می‌کنید که از نرم افزار‌های جانبی تلگرام(موبوگرام، تلگرام پلاس و‌... ) به جای خود تلگرام استفاده کننده و قابلیت تیکت دوم که نشانه خوانده شدن پیغام توسط کاربر مقابل می‌باشد را برداشته باشد.

حال برای اینکه متوجه بشویم کاربر مقابل‌مان پیام ما را خوانده است با استفاده از Voice تلگرام یک پیام صوتی ارسال می‌کنیم و هنگامی که نقطه "●" از کنار ویس حذف شد نشان دهنده خونده شدن پیام شما از سوی طرف مقالتان می‌باشد.

-2 عدم نمایش پیام ورود به تلگرام برای مخاطبین

نکاتی درمورد شبکه اجتماعی تلگرام

هنگامی که تازه عضو تلگرام میشود به تمام مخاطبان شما که عضو تلگرام می‌باشند پیغام شبیه پیام فوق برایشان ارسال می‌شود.

برای عدم ارسال این پیام شما می‌توانید با یک شماره‌ای که مخاطبتان آن شماره را نداشته باشد تلگرام نصب کنید(به دلیل عدم ارسال پیام برای مخاطبین‌تان) در ادامه با تغییر شماره دادن (شماره‌ای که مخاطبینتان آن را دارند) در تلگرام با شماره اصلی خودتان بدون متوجه شدن مخاطبینتان عضو شبکه اجتماعی تلگرام می شود.

شایان ذکر است که این روش فقط برای عدم نمایش پیام به مخاطبین‌تان به کار می‌رود ولی در صورتی که افراد شماره شما را در مخاطبین‌شان جستجو کنند می‌توانند متوجه عضو بودن شما در تلگرام بشوند.

- 3پاک کردن حافظه اشغال شده گوشی توسط مطالب درتلگرام

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تعداد گروه‌ها و کانال‌هایتان زیاد باشد و سرعت گوشی‌تان پایین بیاید و هم حافظه ذخیره سازی‌تان پر شده باشد لازم است تا Cashe تلگرام خوتون رو پاک سازی کنید این امکان از نسخه 3.2.2 به بعد در تلگرام گذاشته شده است.

Cashe تلگرام شامل تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و متن‌هایی است که شما صفحات تلگرام را مرور و در گوشی شما به نمایش درآمده است می‌باشد. ولی شما با پاک کردن Cashe فقط حافظه گوشی خودتون رو آزاد سازی می‌نمایید و مطالب به هیچ عنوان از کانال‌ها و گروه‌ها و گفتگوهای خصوصی‌تان پاک نمی‌شود و با اولین مرور کردن آن صفحات دوباره نمایش داده می‌شود.

برای حذف کش به دو صورت زیر امکان‌پذیر است:

1- قابلیت حذف کش ایجاد شده از یه سوپرگروه یا کانال خاص:

روی اسم سوپرگروه انگشت‌تان رو نگه دارید و از منویی که ظاهر میشه گزینه Delete From Cache رو انتخاب کنید. با این کار فضایی که در اثر محتویات اون گروه یا کانال از گوشیتون درگیر شده، آزاد میشه.

2-مدیریت کش تلگرام :

در منوی تلگرام و قسمت Setting گزینه Cache Setting رو باز کنید.

در قسمت Keep Media می‌توانید تعیین کنید که کش تلگرام، هر هفته پاک گردد یا هر ماه پاک شود یا اینکه هرگز پاک نشود. ترجیحاً هر هفته رو انتخاب کنید.

گزینه Clear Cache همون لحظه به صورت دستی کش رو پاک می‌کند. در مقابل آن کلمه Calculating نوشته شده که یعنی در حال محاسبه فضای اشغال شده است. صبر کنید تا مقدار این فضا رو نشان دهد. اگه مدت زیادی است که تلگرام تان را نصب کردید، پروسه محاسبه (…Calculating) ممکن است طول بکشد، پس لازم است که چند دقیقه‌ای منتظر بمانید. بعد از محاسبه و نمایش میزان فضای اشغال شده از گوشی، روی Clear Cache کلیک کنید و نوع دیتای کش شده رو برای حذف شدن انتخاب کنید (عکس، ویدئو و …) که ترجیحاً همه رو انتخاب کنید. پاک کردن عکس‌ها هم ممکناست مدتی طول بکشد.

3- گزینه Local Database

کش عکس و صوتی و ویدئو در حافظه‌ای که تلگرام نصب شده ایجاد می‌شود. یعنی اگر تلگرام رو مثلاً بجای حافظه داخلی گوشی، درون SD کارت نصب کرده باشین، کش هم درون SD کارت ایجاد می‌شود. اما کش حاصل از متن‌ها یا همان گزینه Local Database همیشه درون حافظه داخلی گوشی قرار می‌گیرد. پر شدن SD Card تأثیر چندانی روی کندی گوشی ندارد اما اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شود، سرعت گوشی شما پایین خواهد آمد.

 

منبع:  پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا

نام:
ایمیل:
* نظر: