خبرنگار: وجیهه مرادی
به گزارش عصرپرس، سیدمحمد بطحائی در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه اسباببازی یکی از تجهیزات آموزشی و بخشی از نظام فنآوری آموزشی است،گفت: امروزه اسباببازی تنها وسیلهای برای سرگرمی و تفریح نیست و اسباببازی ها اهداف آموزشی و یادگیری را دنبال میکنند.
بطحایی ادامه داد: ما با کمک اسباببازیها و با استفاده از آنها یادگیری کودکان
را تسهیل کرده و تسریع میبخشیم.
وی تاکید کرد: کودکان با کمک اسباببازیها دامنهی شناخت خود را گسترش و مهارتهایشان
را افزایش میدهند.
وزیر آموزش و پرورش ضمن پرداختن به کاربردهای مهارتی اسباببازیها، به مشارکت
در کار گروهی و آموزش صبر در کودکان اشاره داشت.
وی اسباببازی را یک کالای فرهنگی خواند و افزود: اگر اصرار داریم که اسباببازیهای
ملی به دست کودکان برسد؛ به این دلیل است که اسباببازیها، حامل فرهنگاند و ورود
اسباببازی خارجی به معنای ورود فرهنگ جدید به کشور و درنهایت به وجود آمدن عواقب نامناسب
است.
وی نشاط یادگیری را یکی از نشانههای یادگیری اصیل خواند که آموزش و پرورش کشور
از آن غافل مانده است.
وزیر آموزش و پرورش در همین راستا از ورود اسباببازی به جریان آموزش رسمی کشور
خبر داد و گفت: بهزودی در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ هزار مدرسه، شاهد اجراییشدن کلاس
بازی و اسباببازی هستیم. در این برنامهریزی دانشآموزان کلاس اول تا سوم مناطق مرزی
و محروم مشارکت داده خواهند شد. تلاش داریم هفتهای ۲ تا ۳ ساعت را به این کلاسها
اختصاص دهیم تا در این کلاسها فرآیند یادگیری دنبال شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم کلاس های ما از حالت موجود خارج و به محیطی تبدیل شود
که شادی و نشاط و سرزندگی در آن موج بزند گفت: باید دانش آموزان را به آموزش علاقه
مند کنیم. آموزش و پرورش ما نیازمند چنین نوآوریهایی است و میتواند ما را به آنچه
در سند تحول آمده نزدیک کند.