اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 17 November 2018
وزیر آموزش و پرورش خبرداد
وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از راه‌اندازی کلاس‌های بازی و اسباب بازی در مدارس ۱۰ استان کشور خبر داد.

کلاس بازی در ۱۰ هزار مدرسه کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش عصرپرس، سیدمحمد بطحائی در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه اسباب‌بازی یکی از تجهیزات آموزشی و بخشی از نظام فن‌آوری آموزشی است،گفت: امروزه اسباب‌بازی تنها وسیله‌ای برای سرگرمی و تفریح نیست و اسباب‌بازی ‌ها اهداف آموزشی و یادگیری را دنبال می‌کنند.

بطحایی ادامه داد: ما با کمک اسباب‌بازی‌ها و با استفاده از آن‌ها یادگیری کودکان را تسهیل کرده و تسریع می‌بخشیم.

وی تاکید کرد: کودکان با کمک اسباب‌بازی‌ها دامنه‌ی شناخت خود را گسترش و مهارت‌های‌شان را افزایش می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن پرداختن به کاربردهای مهارتی اسباب‌بازی‌ها، به مشارکت در کار گروهی و آموزش صبر در کودکان اشاره داشت.

وی اسباب‌بازی را یک کالای فرهنگی خواند و افزود: اگر اصرار داریم که اسباب‌بازی‌های ملی به دست کودکان برسد؛ به این دلیل است که اسباب‌بازی‌ها، حامل فرهنگ‌اند و ورود اسباب‌بازی خارجی به معنای ورود فرهنگ جدید به کشور و درنهایت به وجود آمدن عواقب نامناسب است.

وی نشاط یادگیری را یکی از نشانه‌های یادگیری اصیل خواند که آموزش و پرورش کشور از آن غافل مانده است.

وزیر آموزش و پرورش در همین راستا از ورود اسباب‌بازی به جریان آموزش رسمی کشور خبر داد و گفت: به‌زودی در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ هزار مدرسه، شاهد اجرایی‌شدن کلاس بازی و اسباب‌بازی هستیم. در این برنامه‌ریزی دانش‌آموزان کلاس اول تا سوم مناطق مرزی و محروم مشارکت داده خواهند شد. تلاش داریم هفته‌ای ۲ تا ۳ ساعت را به این کلاس‌ها اختصاص دهیم تا در این کلاس‌ها فرآیند یادگیری دنبال شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم کلاس های ما از حالت موجود خارج و به محیطی تبدیل شود که شادی و نشاط و سرزندگی در آن موج بزند گفت: باید دانش آموزان را به آموزش علاقه مند کنیم. آموزش و پرورش ما نیازمند چنین نوآوری‌هایی است و می‌تواند ما را به آنچه در سند تحول آمده نزدیک کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: