اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 14 November 2018
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی اعلام کرد: 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی اعلام کرد: با وارد مدار شدن نیروگاه سیکل ترکیبی هریس تولید برق در استان به 1800 مگاوات در سال خواهد رسید که در مجموع 1/5 درصد کل کشور برق تولید می کند.
1/5 درصد تولید برق کشور در آذربایجان تولید می شود
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، ناصر معینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در نشست خبری گفت: نیروگاه حرارتی تبریز در جنوب غربی شهر تبریز قرار دارد و دارای 2 واحد بخار و 2 واحد گازی با 350 مگاوات تولید از سال 68 وارد مدار شده است.

وی افزود: نیروگاه تبریز با ظرفیت 350 مگاوات ، نیروگاه صوفیان100 مگاوات  ، نیروگاه مغان و اردبیل 40 مگاوات و سهند 650 مگاوات از نیروگاه های هستند که برق آذربایجان شرقی را تامین می کنند. 

معینی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود برق در جوامع امروز، گفت: اهمیت برق بر کسی پوشیده نیست و همه مردم به این نیروی مهم نیازمندند، علاوه بر آن برای تولید برق و احداث نیروگاه بابت هر کیلو وات 1500 دلار هزینه می شود .

معینی در ادامه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال 97 توانسته ایم 1550 مگاوات برق را در سطح استان تولید کنیم.

وی افزود: در حالی که پیش بینی می شد در تابستان با کمبود برق روبرو باشیم  اما امسال در استان آذربایجان با خاموشی حتی یک کیلو وات مواجه نشدیم و علاوه بر آن 13/9 درصد افزایش تولید داشته ایم .

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی ادامه داد: خاموشی ها تنها به دلیل مدیریت بار دیسباچینگ ملی بوده نه بخاطر عدم تولید.

معینی در ادامه گفت: پرسنل نیروگاه ها مظلومانه در حال فعالیت هستند و برای تولید برق صدها نفر شبانه روز در حال تلاش هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی ادامه داد: تولید برقی که با این همه زحمت انجام می شود  با عدم رعایت مشترکین برق به راحتی هدر می رود  در حالی که اگر مردم در پیک تابستان از وسایل پر مصرف در ساعت اوج استفاده نکنند می توان سالانه  3 هزار مگاوات کاهش مصرف را داشته باشیم، یعنی معادل ساخت یک نیروگاه است. 

معینی ادامه داد:  خدمت رسانی به مردم در همه صورت انجام می شود ، اما نیاز به همکاری بیشتر مردم دارد و و هر فرد باید در خانه خود این مدیریت مصرف  را انجام دهند .

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در ادامه ایران را رتبه 14 دنیا درتولید برق نیروگاه دانست و گفت: 75 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است که 5 هزار مگاوات برق آبی و  3 هزار مگاوات تولید پراکنده است  که 57 هزار مگاوات این ظرفیت ازطريق وزارت نیرو تامین می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 81 درصد تولید برق توسط نیروگاه های برق حرارتی صورت می گیرد ، گفت: در استان ما مصرف و تولید در نقطه سربه سر است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته آینده بخش توسعه نیروگاه سهند بناب کلنگ زنی می شود.



خبرنگار: پروین  مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: