اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
امیر حاتمی:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تلاش دولت و نیروهای مسلح حمایت و پشتیبانی از بازنشستگان تحت پوشش است و در این خصوص به زودی بسته های حمایتی غیر نقدی به بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه می شود.

بسته های حمایت از بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه می شود

به گزارش عصرپرس، امیر سرتیپ امیر حاتمی در اولین همایش علمی سالیانه تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: بازنشستگان امروز نیروهای مسلح رزمندگانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به بازنشستگان نیرو‌های مسلح، این کار را یک تکلیفی ارزشی، قانونی، عقلانی، عاطفی با مبنای اعتقادی عنوان کرد.

امیر حاتمی افزود: امروز بازنشستگان عزیز، جامعه بزرگی از افراد را تشکیل می‌دهند و توجه به آنان از این حیث عقلانی شمرده می‌شود که این مسیر بدون تردید برای همه وجود دارد و دیر یا زود کارکنان فعلی به دوره بازنشستگی خواهند رسید و باید شرایط برای ارائه خدمات به این افراد مهیا شود.

وی ادامه داد: این مسأله از این حیث عاطفی محسوب می‌شود که خدمات‌گیرندگان همگی از همسنگران، هموطنان، دوستان، همکاران و برادران ما محسوب می‌شوند.

وزیر دفاع گفت: امروز در رابطه با موضوع بازنشستگان با متغیر‌ها و چالش‌های مختلفی مواجه هستیم که باید برای آن‌ها سازوکار متناسب با شرایط موجود و با رویکرد آینده نگر ایجاد کنیم.

امیر حاتمی تصریح کرد: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم، بحث میانگین سنی بازنشستگی است که ما در خصوص این موضوع در حوزه کشوری با دنیا ۱۰ سال اختلاف داریم و در حوزه نیرو‌های مسلح نیز با توجه به شرایط سنی افراد استخدامی اختلاف بیشتری وجود دارد و بحث مستمری‌بگیری در کشور ما نیز نسبت به دیگر کشور‌ها طولانی‌تر است.

وی افزود: یک متغیر مهم در ارتباط با ارائه خدمات به بازنشستگان موضوع صندوق است، که باید در این حوزه نیز کار گروهی و تخصصی متناسب با شرایط و نیاز‌ها انجام شود و نباید وظایف صندوق‌ها برآمده از رقابت‌های سیاسی باشد.

وزیر دفاع گفت: با توجه به شرایط کنونی در خصوص مسائل اقتصادی که موجب کاهش قدرت خرید بازنشستگان شده است، باید با حمایت های مختلف از این قشر موجب عبور از این شرایط شویم.

وی با اشاره به نزدیک بودن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امیدواریم در این ایام اخبار خوبی در زمینه مسائل فضایی، دریانوردی و غیره برای ملت ایران ارائه کنیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: در حوزه فضایی با کمک و همکاری وزارت ارتباطات و دانشگاههای مختلف همکاری بسیار خوبی صورت گرفته که قدردان آنها هستیم.

بنابراین گزارش، نخستین همایش علمی سالانه تامین اجتماعی نیروهای مسلح با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در خصوص مشکلات و ارائه راهکارهای رفع مشکلات بازنشستگان نیروهای مسلح در ساختمان وزارت دفاع برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: