اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
مدیرعامل آبهای استان تهران: 
مدیر عامل شرکت آبفای تهران اعلام کرد: 20 درصد از مردم تهران بالاتر از حد نرمال مصرف آب دارند و 15 درصد دیگر در حد نرمال آب مصرف می کنند
20 درصد تهرانی ها بالاتر از حد نرمال مصرف آب دارند
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی تهران گفت: طبق آخرین آمار ها وضعیت بارندگی استان تهران 46 میلی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بارش داشته آیم که افزایش 300 درصدی را نشان می‌دهد.

بختیاری با بیان اینکه بارندگی ها در پاییز امسال خوب بود، اظهار امیدواری کرد که با ادامه بارش‌ها تا پایان سال آبی، کمبودهای سال گذشته و شش ماه نخست امسال نیز جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با توجه به اینکه گرمای هوا در تابستان امسال طی ٤٠ سال گذشته بی‌سابقه بوده است حداکثر میزان مصرف آب در تابستان امسال ٣.٥ مترمکعب بود درحالی که میزان متوسط مصرف روزانه ٢.٩ میلیون متر مکعب است که این رقم یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین میزان مصرف آب شرب استان تهران را یک میلیارد و ٤٥٠ میلیون مترمکعب اعلام کرد که یک میلیارد و ٦٠ میلیون مترمکعب آن سهم پایتخت است.

وی در ادامه با اشاره به کسری 150 میلیون مترمکعبی مخازن سدهای تهران، گفت: 5 سد تامین کننده آب شرب تهران است که 554 میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای تهران است.

وی در ادامه اظهارداشت: ٧٠ درصد آب شرب شهر تهران از منابع آب سطحی و ٣٠ درصد دیگر از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

بختیاری در ادامه افزود: میزان مصرف آب شرب تهران 698 میلیون متر مکعب در سال جاری است که سال گذشته 683 میلیون متر مکعب بوده که افزایش 15 میلیون مترمکعبی را نشان می دهد اما با توجه به افزایش جمعیت افزایش مصرف نداشته ایم.

بختیاری بیان کرد: آب کشور از جمله آب تهران در سال جاری به دلیل سه پدیده قطعی برق، افزایش درجه حرارت و کمبود بارندگی سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما این مسائل در شهر تهران به گونه‌ای مدیریت شد که حتی یک ساعت هم با قطعی آب و کاهش فشار روبرو نشدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: مناطق شرق استان تهران با مشکل چندانی درخصوص وضعیت آب روبرو نبودند اما در غرب استان تهران در مناطقی مانند اندیشه و شهریار به دلیل قطعی برق چند ساعته شاهد کسری و قطعی آب بودیم زیرا عمده تامین آب در شهرستان‌های استان تهران از طریق چاه است.

20 درصد تهرانی ها بالاتر از حد نرمال مصرف آب دارند

مدیرعامل شرکت آبفای تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار عصرپرس مبنی براینکه چه برخوردی با مشترکین پرمصرف شده و آیا  این مشترکین با قطعی آب مواجه بوده اند یا خیر؟ گفت: خوشبختانه به دلیل همکاری های مردم و اقدامات انجام شده  شرکت آبفای تهران امسال افزایش مصرف در تهران نداشته ایم اما در شهر تهران همچنان 20 درصد از مردم بالاتر از حد نرمال مصرف آب دارند و 15 درصد تهرانی ها در حد نرمال مصرف آب شرب دارند و ۶۵ درصد مشترکان زیر خط نرمال مصرف می کنند.

وی ادامه داد:  متاسفانه قانونی برای قطعی آب پرمصرفان وجود ندارد اما با همکاری استانداری تهران مقرر شد بعد از اخطار و عدم رعایت مشترکین پرمصرف نسبت به قطعی 3 تا  4 ساعتی آب اقدام نماییم.

بختیاری در ادامه با اشاره به تامین 80 درصدی منابع مالی  شرکت آبفای تهران از منابع داخلی شرکت، گفت: 80 درصد منابع مالی شرکت آبفای تهران از داخل شرکت تامین می شود و 20 درصد باقی مانده اعتبارات کشوری است.

 

وارد مدار شدن مدول دوم تصفیه خانه هفتم در اردیبهشت سال 98

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت آبفای تهران پروژه نیمه تمام نداریم، گفت: تا اردیبهشت سال 98 فاز دوم مدول دوم تصفیه خانه هفتم وارد مدار می شود .

مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفت: 70 درصد شبکه و 35 تا 45 درصد تصفیه‌خانه  فاضلاب تهران اجرا شده است اما در استان تهران به لحاظ اجرای فاضلاب از میانگین کشوری عقب هستیم اما 10 تصفیه‌خانه به ارزش دو هزار میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی می شود  تا کمبودها جبران شده و در استان به میانگین کشوری برسیم.

بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده به دلیل افزایش جمعیت در غرب تهران به ویژه در مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران حدود هشت درصد به مصرف آب تهران افزوده شود که برای مدیریت تامین آب از اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم که تابستان سال آینده را بدون مشکل سپری کنیم.

وی تصریح کرد: برای تامین آب در سال آینده تصفیه‌خانه ششم را که ساخت آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای تهران است در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که این تصفیه‌خانه وارد مدار نشود یک بسته تصفیه اضطراری آب پیش‌بینی کرده‌ایم که بتواند ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب را وارد غرب تهران کند.

۴۰۰میلیارد تومان مطالبات آبفای استان تهران است

بختیاری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما در خصوص مطالبات این شرکت، گفت: در کل مطالبات آبفای استان تهران از دستگاه‌های نظامی و شهرداری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر مبلغی از این طلب را در حال تهاتر با شهرداری هستیم.

بختیاری افزود: البته آبفای استان تهران بیش از ۱۰میلیارد تومان به شرکت توزیع برق تهران بدهکار است.

 

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ازای هر یک درصد کاهش هدررفت آب

بختیاری گفت: میزان آب به‌حساب‌نیامده تهران ۲۳ درصد است که ۱۱ درصد آن شامل هدررفت ظاهری است از جمله انشعاب‌های غیرمجاز و آبی که در تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود و ۱۰ درصد آن هدررفت واقعی یعنی هدررفت در شبکه آب است.

بختیاری با بیان اینکه آب به حساب‌نیامده از ۳۰ درصد به ۲۲,۹ درصد رسیده است، گفت: در ۱۱ سال گذشته سالانه یک درصد هدررفت آب را کاهش داده‌ایم که هر یک درصد کاهش آن ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است و برنامه ریزی انجام شده قرار است تا سال ۱۴۱۰ به ۱۵ درصد برسانیم که این امر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین آن کار بسیار سختی است.

 

خبرنگار: پروین مرادی

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: