اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
با حضور وزیر بهداشت؛
با هدف رسیدن به کیفیت زندگی مطلوب، ارائه مراقبت های درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری های خاص، 83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص به بهره برداری رسید

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، در این مراسم که صبح امروز، دوشنبه 21 آبان ماه با حضور وزیر بهداشت در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، 83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در 59 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به بهره برداری رسید.

در این مراکز خدمات دارویی و درمانی، تزریقات، معاینات، توانبخشی و دندانپزشکی ارائه می شود که تمرکز این خدمات در یک جا، ضمن سهولت دسترسی بیماران به خدمات دارو و درمان، از هدررفت دارو نیز جلوگیری می کند.

 هدف از راه اندازی این مراکز، بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص، اجرای برنامه های پیشگیرانه و کاهش هزینه های نظام سلامت، سهولت دسترسی بیماران به خدمات در نزدیکی محل اقامت، کاهش موارد مراجعات و بستری و غیبت از کار و مدرسه، کنترل و نظارت بهینه بر تجویز و مصرف دارو در گروه های هدف، به روز رسانی برنامه های درمانی و اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های درمانی ابلاغی، تمرکز توزیع داروهای خاص در مراکز جامع و ارائه خدمات و مراقبت های جامع و چندوجهی برای بیماران است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: