اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی کشور گفت: با توجه به پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی کشور در بخش معدن، توجه و تمرکز بر این بخش می تواند باعث توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق شود.

معدن بستری برای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستاییبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از شاتا، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی کشور در نشست با فعالین بخش معدن خراسان جنوبی که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شد با اشاره به رسالت این صندوق اظهار کرد: کاهش ریسک سرمایه گذاری اکتشاف و بهره برداری از معادن رسالت این صندوق است.

وی ادامه داد: این رسالت از طریق ارائه خدماتی از جمله ارایه پوشش های بیمه ای در جهت ایجاد امنیت سرمایه گذاری در مراحل اکتشاف، استخراج، کانه آرایی، بهره برداری و فراوری مواد معدنی، فراهم آوردن امکانات جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معدن با صدور بیمه نامه های اعتباری و ارائه مشاوره هایی به معدنکاران جهت اتخاذ بهترین تصمیمات در زمینه فعالیت های معدنی انجام می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، با عنایت به ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها فعالیت می نماید.

وی با اشاره به اهداف این صندوق بیان کرد: کاهش خطرات سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی از طریق صدور بیمه نامه های سرمایه گذاری و اعتباری، توسعه پایدار بخش معدن و فرآوری مواد معدنی، ایجاد اشتغال در معادن، کمک به توسعه و شکوفائی صنایع معدنی و اشتغال آنها و افزایش سهم بخش معدن در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از جمله مهمترین اهداف این صندوق است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور با اشاره به اینکه 6 هزار معدن فعال در کشور وجود دارد و 95 درصد این معادن در شعاع 20 کیلومتری یک یا چند روستا هستند تاکید کرد: تنها بخشی که بتواند باعث توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا شود بخش معدن است.

دهقانی بیان کرد: سامانه کارا در حال حاضر تنها برای درخواست و ثبت نام تسهیلات روستایی بخش معدن باز است و متقاضیان می توانند جهت برخورداری از این تسهیلات کم بهره به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

صدور 100 میلیارد تومان ضمانت نامه معدنی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه از صدور حدود 100 میلیارد تومان ضمانت نامه معدنی در حوزه زغال سنگ، منیزیت و دیگر مواد معدنی استان خبر داد.

داود شهرکی بیان کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور از طرح های استان خراسان جنوبی حمایت های خوبی را داشته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه 572 معدن در استان پروانه بهره برداری دارند افزود: در این زمینه خراسان جنوبی رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است که با صدور این تعداد پروانه 16 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه کارا برای ثبت نام صنایع معدنی باز است، افزود: معدن داران خراسان جنوبی می توانند از این ظرفیت به نحو احسن بهره مند شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: