اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‎های بین‎المللی استان خوزستان گفت: دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان از یکم تا چهارم آذرماه در اهواز برگزار می‌شود.

اهواز میزبان دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان، رحیم جلیلی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان با اشاره به اینکه اقدامهای لازم برای برگزاری هر چه بهتر  این رویداد صنعتی انجام شده است، افزود: این نمایشگاه پس از نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، مهمترین رویداد نمایشگاهی در عرصه صنعت نفت کشور است.

وی افزود: در این زمینه ۵ هزار متر مربع فضای مسقف شامل سالنهای خلیج فارس، کارون، خرمشهر و امام رضا (ع) و یک هزار متر مربع فضای باز نمایشگاه برای ایجاد غرفههای شرکتهای نفتی، مجموعههای بزرگ صنعتی، شرکتهای سازنده قطعات و تجهیزات و همچنین تامینکنندگان کالا اختصاص مییابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت که ۹۰ درصد آنها از بخش خصوصی هستند و تعدادی از شرکتهای دولتی برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردهاند که از جمله آنها شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری است.

جلیلی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال همانند سالهای گذشته انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاههای صنعتی کشور حضور دارند، افزود: در نشستهای تخصصی با نمایندگان شرکتها تلاش شده که در شرایط کنونی به ابعاد کیفی نمایشگاه اهتمام ویژه شود و تازه‌ترین ساخته‌های کاربردی در بخشهای مختلف صنعت نفت به نمایش در آید.

به گفته وی، برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از قطعات و تجهیزاتی که به تازگی تولید و در چرخه عملیات قرار گرفته‌اند، ایجاد زمینه لازم برای همافزایی میان سازندگان و صنعتگران و شرکتهای فعال در صنایع نفت، گاز، حفاری، پالایش و پتروشیمی درباره آشنایی با نیازهای آنها و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای سازنده از فرصتهای مناسبی خواهد بود که در این نمایشگاه پیشبینی شده است.

جلیلی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان برنامههای خود را همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخشهای استفاده از ظرفیتهای داخلی، تولید محصولات استاندارد، رونق‌بخشی به شهرکهای صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و خودکفایی هدفگذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان خوزستان گفت: در نمایشگاه امسال با توجه به اهمیت ساخت داخل، با برنامهریزیو هماهنگی انجام شده با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان شرکتهای پیشران در عرصه ساخت داخل و بومیسازی قطعات و تجهیزات، مقرر شد نمایشگاه اختصاصی این دو شرکت که هر ساله جداگانه برگزار میشود بهمنظور همسویی و همافزایی بیشتر و بهینهسازی هزینهها در یکدیگر ادغام و با همیاری شرکت نمایشگاهها برگزار شود.

بر اساس این گزارش، ساعت کار نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان ۹ تا ۱۷ خواهد بود و تمهیدات لازم برای ارائه توضیحات و آشنایی مراجعه کنندگان با این صنعت از سوی کارشناسان مجرب پیشبینی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: