اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 11 November 2018
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد؛
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خبر داد: دانش آموزان ایرانی در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA 2018) با کسب 5 مدال طلا، مقام اول جهان را کسب کردند.

کسب مقام اول المپیاد جهانی نجوم توسط دانش آموزان ایرانی

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فاطمه مهاجرانی اظهار کرد: در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA 2018) که در کشور چین برگزار شد، تیم دانش آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه (هدی پور غلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمد صدرا حیدری و محمد شجاعیان) و چهار سرپرست (دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری) در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود. تیم اول ایران با کسب ۵مدال طلا و بااقتدار تمام، مقام اول مسابقات را کسب کرد و تیم دوم ایران نیز که از ۴دانش‌پژوه تشکیل‌شده بود موفق به کسب یک مدال طلا و ۳نقره شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن تبریک به جامعه آموزش‌وپرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.

شایان‌ذکر است، در مسابقات سال گذشته (۲۰۱۷تایلند) ایران با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام سوم مسابقات رسیده 
نام:
ایمیل:
* نظر: