اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
معاون اول رییس جمهور:
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اقدام دشمن براي تحريم صنعت هواپيمايي كشور اقدامي ضد انساني است زيرا مردم عادي هستند كه در جابه جايي ها از خدمات شركت هاي هواپيمايي استفاده مي كنند اما دولت نخواهد گذاشت كشور از اين بابت لطمه ببيند.
هیچ کالای ایرانی نباید معطل بخش حمل و نقل باشد 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  اسحاق جهانگيري  معاون اول رییس جمهور عصر امروز (شنبه) در مراسم تكريم وزير پيشين و معارفه وزير جديد راه و شهرسازی با اشاره به وظایف سنگین و حیاتی وزارتخانه راه و شهرسازی در شرایط حساس کنونی گفت: دشمن امروز به دنبال فلج کردن و چوب لای چرخ گذاشتن طرح‌ها و برنامه‌های این دستگاه مهم با هدف ایجاد نارضایتی عمومی و اخلال در اداره امور کشور است.

وی در ادامه با بيان اينكه حمل و نقل از نقاطي است كه مورد طمع دشمن براي ايجاد اخلال در تحريم ها قرار گرفته است، گفت: اين وزارتخانه بايد متناسب با اين شرايط پيچيده و دشوار برنامه ريزي داشته باشد تا جريان حمل و نقل هوايي، دريايي، ريلي و جاده اي كشور حتي براي لحظه اي متوقف نشود. 

معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد: ملت ايران چشم به برنامه هاي ما براي مقابله با تحريم ها دوخته است و ما به آنها اطمينان مي دهيم كه با وجود اقدامات دشمن با شهامت و دقت برنامه هاي مناسبي را تنظيم كرده ايم و مي توانيم با توجه به شرايط جغرافيايي ممتاز ايران، توسعه حمل و نقل را به طور جدي تر دنبال كنيم. 

جهانگیری در ادامه با بيان اينكه امروز ايران از طريق ريل مي تواند حلقه اتصال چين به اروپا باشد به طرح هاي اتخاذ شده براي اتصال همه استان ها از طريق شبكه ريلي به يكديگر خبر داد و گفت: امسال نيز با اتصال چند استان اين شبكه تكميل خواهدشد. 

وي تاكيد كرد: بنادر كشور به ويژه بندر بزرگ چابهار بايد هر چه سريعتر بوسيله شبكه ريلي به شهرهاي زاهدان و مشهد متصل شود كه اين طرح در دستور كار دولت است.همينطور راه آهن سريع السير تهران ـ اصفهان و راه آهن برقي تهران ـ مشهد براي تكميل در دست اجرا است. 

اقدام دشمن براي تحريم صنعت هواپيمايي كشور اقدامي ضد انساني است 
جهانگيري با اشاره به تلاش دشمنان براي اخلال در حمل و نقل هوايي كشور گفت: مديران هواپيمايي كشور بايد بدون ترديد به دنبال تجهيز ناوگان هوايي و تامين قطعات مورد نياز هواپيماهاي كشور باشند. ما در شرايط سخت تر از اين نيز موفق شده ايم نيازمندي هاي خود را تامين كنيم و امروز نيز در اين عرصه موفق خواهيم شد. 

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اقدام دشمن براي تحريم صنعت هواپيمايي كشور اقدامي ضد انساني است زيرا مردم عادي هستند كه در جابه جايي ها از خدمات شركت هاي هواپيمايي استفاده مي كنند اما دولت نخواهد گذاشت كشور از اين بابت لطمه ببيند. 

وي در بخش ديگري از سخنانش به حمل و نقل دريايي و جابه جايي ميليونها تن كالاي غير نفتي و ميعانات نفتي از بنادر كشور اشاره كرد و گفت: اگر چه آنها در تحريم هاي جديد خود كشتي ها و هواپيماهاي ما را با شماره سريال ساخت آنها مورد هدف قرار داده اند اما ما با نيروهاي زبده و كارشناس خود تلاش خواهيم كرد تا جريان صادرات و واردات كشور و امكانات مورد نياز اين بخش مختل نشود.

جهانگيري با بيان اينكه دغدغه هاي ذينفعان اين بخش بايد مورد توجه مديران قرار گرفته و از آنها حمايت شود به درخواست هاي كاميون داران و فعالان بخش حمل ونقل در ماه هاي اخير اشاره كرد و گفت: دولت با تشكل هاي كاميون دار گفتگوهاي مستمر بايد داشته باشد و آنها نبايد لحظه اي در حل ترديد كنند كه دولت به قول هاي خود و حل مشكلات آنها عمل نمي كند اگرچه ما از همه اقشار و اصناف خواسته ايم در اين چند ماه پيش رو و براي عبور از اين مرحله، سختي ها را كمي تحمل كنند تا دشمن وادار شود با احترام و تعامل با ملت بزرگ ايران برخورد کند.

خروج از ركود و فعال شدن بخش هاي اقتصادي
معاون اول رييس جمهور بخش مسكن را از اصلي ترين نيازهاي جامعه ارزيابي كرد و با تاكيد بر سياست گذاري صحيح در اين حوزه گفت: خروج از ركود و فعال شدن بخش هاي اقتصادي نظير مسكن تنها با حضور فعالان بخش خصوصي و سياست گذاري كلان و برون بخشي محقق خواهد شد و بستر سازي براي بروز اين سياست ها است كه مي تواند موتور محرك بخش مسكن، صنعت و كشاورزي باشد. اگر بستر كار از نظر سياست هاي كلان و محيطي مناسب مهيا شود آنگاه سياست هاي بخشي تاثيرگذار تر خواهد شد. 

وي بر تمركز براي نوسازي واحدهاي روستايي تاكيد كرد و با اشاره به زلزله خيز بودن كشور ما، گفت: در مناطقي كه واحدهاي روستايي نوسازي شده بود زلزله آثار تخريبي به جا نگذاشته بود اما در زلزله سرپل ذهاب شاهد تخريب هاي بسياري بوديم. 

 جهانگيري افزود: فردا در دولت گزارشي از نقاط ضعف و قوت اقدامات انجام شده در بازسازي مناطق زلزله زده كرمانشاه ارائه خواهد شد و تمام تلاش خود را براي اسكان دائم مردم در اين مناطق بكار خواهيم بست. 

معاون اول رييس جمهور بافت هاي فرسوده و نوسازي حاشيه هاي شهرها را نيز دو موضوع مهم مورد نظر دولت دانست و گفت: رييس جمهور بر نوسازي بافت هاي فرسوده تاكيد دارند و از مسئولان اجرايي خواسته اند تا در اين زمينه با اقداماتي نظير پرداخت وام هايي با كارمزدهاي پايين تا قرار دادن زمين هاي دولتي در اختيار سازندگان همراهي كنند. 

وي همچنين از پيمانكاران بخش راه و شهرسازي خواست تا با وجود بدهي دولت همچنان در عرصه اجراي طرح هاي بزرگ با استفاده از منابع ريالي تلاش كنند تا جريان اشتغال زايي در كشور با مشكل روبرو نشود. 

 جهانگيري در پايان سخنان خود از دكتر آخوندي بعنوان عضو فعال دولت ياد كرد و گفت: فشارها بر دولت همواره وجود داشته است اما مهم اين است كه ما با آرامش بدنبال رفع دغدغه و ايجاد امنيت فكري در مردم باشيم و به وظيفه خود براي خدمت گزاري و ايجاد آرامش در مردم ادامه دهيم. 

وی همچنین در این مراسم با تقدیر از عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی، هدیه‌ای را به رسم یادبود و قدردانی به وی تقدیم کرد.

 گفتنی است در این مراسم همچنین عباس آخوندی، گزارشی جامع از ۶۲ ماه وزارت خود را در حضور جهانگیری به محمد اسلامی تحویل داد.

 هیچ کالای ایرانی نباید معطل بخش حمل و نقل باشد 



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: