اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
جهانگیری تاکید کرد:
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ورزش همواره نقش موثری در برقراری و حفظ صلح و دوستی میان کشور‌ها ایفا کرده و گره‌های زیادی را گشوده است افزود: با جلوگیری از ورود مسائل سیاسی به فوتبال، فیفا نقش سازنده خود را در همبستگی ملت‌ها ایفا خواهد کرد.

فیفا از ورود مسائل سیاسی به فوتبال جلوگیری کند

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (شنبه) در ديدار شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا با اشاره به برگزاري بازي فينال ليگ قهرمانان آسيا ميان تيم پرسپوليس و كاشيما ژاپن اظهار داشت: امروز چشمان علاقمند فوتبال در آسيا و حتي جهان نظاره گر اين بازي در تهران هستند و اميدوارم شاهد يك رقابت خوب و جوانمردانه باشيم تا همه علاقمندان به فوتبال از اين بازي لذت ببرند.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه ايران همواره تلاش كرده است عضو موثري در كنفدراسيون فوتبال آسيا باشد خاطر نشان كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره حمايت هاي لازم را از همه رشته هاي ورزشي و بخصوص فوتبال از جمله فوتبال زنان انجام داده است تا اين رشته پرطرفدار در سراسر كشور گسترش يابد.

وي تصريح كرد: اختلافات سياسي ميان كشورها امري طبيعي است كه گاه شدت مي گيرد و گاه به صلح و دوستي تبديل مي شود و انتظار ما از كنفدراسيون فوتبال آسيا اين است كه اجازه ندهد مسائل سياسي بر فوتبال اثر بگذارد و براي انسجام ميان كشورهاي آسيايي تلاش هر چه بيشتري را انجام دهد.

دكتر جهانگيري همچنين با قدرداني از حمايت هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا از فوتبال ايران، از رييس اين كنفدراسيون خواست شرايطي فراهم شود تا شاهد حضور نمايندگان ايران در هيات رييسه كنفدراسيون فوتبال آسيا و هيات هاي تابعه آن باشيم.

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا هم در اين ديدار با بيان اينكه فوتبال ايران نه تنها نقشي اساسي در فوتبال آسيا بلكه در فوتبال دنيا دارد و ايران بعنوان بازيگري مهم در سطح فوتبال آسيا مطرح است.

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه دستاوردهاي فوتبال ايران را افتخار آميز توصيف و خاطر نشان كرد: فوتبال ايران نه تنها عملكرد درخشاني در سطح آسيا داشته بلكه در جام جهاني گذشته نيز تلاش خوبي انجام داد و فوتبال ايران در تمام سطوح بزرگسالان، جوانان، زنان و فوتبال ساحلي از دستاوردهاي بزرگي برخوردار بوده است.

وي افزود: كنفدراسيون فوتبال آسيا وقتي كه مي خواهد به رتبه بندي هاي رسمي اشاره كند يكي از اين رتبه بندي ها ايران است چرا كه يكي از بهترين تيم هاي آسيا تيم ملي فوتبال ايران است.

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا همچنين با اشاره به برگزاري كنگره اين كنفدراسيون كه اخيرا در كوالالامپور برگزار شد، گفت: در اين كنگره شاهد تجلي همبستگي و وحدت ميان اكثر اعضاي كنفدراسيون آسيا بوديم و اين نشانه و الگويي براي ديگر كشورها است.

وي افزود: كنفدراسيون فوتبال آسيا يك نهاد متحد است و همبستگي خوبي ميان اعضاي آن وجود دارد چرا كه فوتبال بايد بتواند ملت ها را به يكديگر نزديك كند.


نام:
ایمیل:
* نظر: