اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 05 November 2018
در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛
نشست رسانه ای دست اندرکاران برگزاری دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی روز دوشنبه چهاردهم آبان برگزار شد.

اعلام جزییات دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی

به گزارش خبرنگارسرویس فرهنگی عصرپرس: نشست رسانه‌ای مدیران برگزاری دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی روز دوشنبه چهاردهم آبان با حضور فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز، داریوش النجری دبیر نمایشگاه، حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی و عطا نویدی مدیر اجرایی نمایشگاه در محل تالار اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

داریوش النجری عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران و دبیر هنری دومین نمایشگاه سازندگان ساز در ابتدای این نشست رسانه ای گفت: از سالی که من در هیات مدیره کانون حضور داشتم یکی از پیشنهاداتی که مورد توجه قرار گرفت، برگزاری نمایشگاه ساز بود که پس از ارائه این طرح و موافقت هیات مدیره، بنده مسئولیت برگزاری این رویداد را به عهده گرفتم.

وی گفت: مهم ترین انگیزه ای که باعث شد که بنده مسئولیت این کار را به عهده بگیرم گردهمایی سازندگان ساز در یک مکان مشخص بود که در این مدت زحمات آنها دیده نشده است.

النجری افزود: این گردهمایی در معاشرت سازندگان و نوازندگان تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند منجر به دیدار اعضایی شود که همدیگر را نمی شناسند. حضور در این نمایشگاه یک رقابت سازنده است که با توجه به امکانات خانه موسیقی شاید مطابق استاندارد ها نباشد اما همین که یک نمایشگاه با مشارکت این مجموعه در خانه هنرمندان به عنوان پاتوق اهالی هنر برگزار می شود می تواند اتفاق ارزشمندی باشد.

وی گفت: فضای جامعه ما در شرایط فعلی فضای نگران کننده ای است اما من بر این باورم با برگزاری این نمایشگاه سازندگان ساز از کارگاه ها و خانه های خود بیرون می آیند و شرایطی را پیش روی خود می بینند که می تواند دربرگیرنده تعاملات خوبی در عرصه تولید ساز باشد.

بیاض امیر عطایی عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی نیز در این نشست با تایید صحبت های النجری اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند نقطه بسیار خوبی برای شروع تعاملات سازندگان ساز باشد که بتوانند از راهنمایی های یکدیگر برای پیشبرد کارهای‌شان بهره منده شوند.

فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی نیز در این نشست رسانه ای با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاهی افزود: کانون سازندگان ساز بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو پیوسته و وابسته دارد. این کانون با همت آقای نوربخش و همکاران شان در خانه موسیقی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی گفت: برپایی این نمایشگاه نیز بخشی از برنامه های ماست که امیدواریم روزی شرایط  آن فراهم شود که بتوانیم آن را به صورت جهانی برگزار کنیم.

مرادی افزود: مشابه چنین نمایشگاه هایی در کشورهایی نظیر آلمان و امارات برگزار می شود و به قدری رویدادهای گسترده ای هستند که تأثیر بسیار زیادی در عرصه  ساخت ساز دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه ویژه ای برای نمایش سازهای ابداعی محمدرضا شجریان وجود دارد یا خیر ، گفت: به اندازه کافی سازهای استاد شجریان معرفی شده اند، بنابراین با توجه به فضای محدودی که در اختیار داریم بعید می دانم که چنین فضایی را برای نمایش سازهای ابداعی این هنرمند فراهم کنیم، اما اگر این هنرمند مطرح موسیقی کشورمان حال مساعدی داشت قطعا شاهد حضورشان در این نمایشگاه بودیم اما ما برای این دوره شرایطی را فراهم کردیم که سازهای ابداعی هنرمندان فعال این عرصه از بخش های قابل توجه نمایشگاه باشد.

رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی  درباره برگزاری دومین نمایشگاه سازندگان ساز در خانه هنرمندان ایران گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد تعامل و ارتباط بین سازندگان ساز ونوازندگان است.

وی افزود: با وجود تلاشهای زیاد بنده وهمکارانم برای برپایی این نمایشگاه در محیط  و فضای باز و گسترده، اما متاسفانه شرایط مالی اجازه این کار را به ما نداد.

عطا نویدی دبیر اجرایی نمایشگاه سازندگان خانه موسیقی نیز در ادامه با بیان اینکه حدود یک سال است که در تدارک مقدمات برگزاری این نمایشگاه هستیم گفت: این نمایشگاه در چهار سالن طبقه همکف خانه هنرمندان در سه بخش سازهای ایرانی، سازهای غربی و سازهای ابداعی برگزار می شود. حدود ۵۰ غرفه در این محیط برای هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده است.

نویدی گفت: در روز افتتاحیه مراسم ویژه ای را در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار خواهیم کرد.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی بابیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی سازندگان ساز در شهرستانهااست افزود: آنچه برای غرفه های مختلف نمایشگاه در نظر گرفته شده  این است که هنرمندان متقاضی شرکت در نمایشگاه علاوه بر حضور فعال در غرفه ها، بخش هایی از مراحل مختلف سازسازی را برای مخاطبان به اجرا بگذارند. این در حالی است که برنامه هایی برای گفتگوی مستقیم مخاطبان با هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده که متناسب با فضای نمایشگاه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد بود.

حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی هم در ادامه اظهارات فرمان مرادی پیرامون سازهای ابداعی محمدرضا شجریان گفت: چندی پیش نمایشگاهی از سازهای ابداعی استاد محمدرضا شجریان برگزار شد که ما تصمیم داریم فیلمی را آماده کرده و در قالب یادکردی از این هنرمند مطرح موسیقی کشورمان در فضای نمایشگاه پخش کنیم.

وی گفت: در حوزه فروش سازها با توجه محدودیت فیزیکی که وجود دارد نمی توانیم به صورت گسترده برای این کار اقدام کنیم اما شرایطی وجود دارد که فروشندگان مطرح سازهای موسیقی در نمایشگاه حضور داشته باشند و با مخاطبان خود ارتباطاتی داشته باشند.

به گزارش عصرپرس:اولین دوره نمایشگاه ساز خانه موسیقی در(اردیبهشت سال88در خانه هنرمندان ایران برگزارشد.

براساس این گزارش، دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی از ۲۱ تا ۲۵( آبان 97) و از ساعت یک تا هشت شب در خانه هنرمندان ایران آماده بازدید برای علاقمندان می باشد .


خبرنگار: پویا مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: