اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 04 November 2018
فلاحت‌پیشه خبر داد؛
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

بررسی ایرادات لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به CFT، گفت: ایرادات متعددی به لایحه مذکور گرفته شده و هم اکنون نیز لایحه به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه موضوع مذکور بعد از تعطیلات و در روز یکشنبه (۲۰ آبان‌ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: بیش از ۲۰ ایراد به لایحه الحاق به CFT گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین در نهایت شورای نگهبان یک بند را در لایحه CFT قرار داده مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه این ایرادها قابل اصلاح نیست لذا این لایحه خلاف منافع ملی است» که به نظر بنده به معنای رد کلیات این لایحه است.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایرادات این لایحه را بررسی می‌کند و در نهایت نظر نهایی از سوی سخنگوی کمیسیون در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اگر موضوع مذکور در صحن علنی مجلس رد شود، عملا این مهم به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نمی‌شود اما اگر نمایندگان بر نظر کمیسیون اصرار داشته باشند، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: