اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 04 November 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد:
مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شرکت توزیع برق تهران بزرگ 400 میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد، این در حالی است که سالانه  3هزار میلیارد تومان برق به بازار عرضه می کند.
400 میلیارد تومان طلب از مشترکین برق تهران 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت برق گفت: استان تهران با 4 و نیم میلیون مشترک در شهر تهران وجود دارد که 14 درصد برق کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: برای بهینه سازی شبکه برق تهران سالانه 100 میلیارد تومان هزینه می شود و علاوه بر آن سالانه نزدیک به صدهزار نفر به مشترکین برق پایتخت اضافه میشود.

وی با بیان اینکه 32 کیلومتر شبکه برق در کشور داریم، افزود: 32 درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین 10 درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می شود.

صبوری با اشاره به اینکه برای تامین برق مورد نیاز مشترکین تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: امروزه برق به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و ضرورت‌های تامین رفاه اجتماعی است و ضروری است که 24 ساعته برای ارائه خدمت به مشترکین تلاش کنیم.

مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 300 مگاوات در پیک شهر تهران صرفه جویی شد، گفت: شرکت توزیع برق 400 میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد، این در حالی است که  سالانه  3 هزار میلیارد تومان برق به بازار عرضه می کند و با️برنامه ریزی انجام شده از طریق تغییر ساعات کار ادارات  300 مگاوات  در سال 98 صرفه جویی داشته باشیم. 

خاموشی کمتر از یک درصد در پیک تابستان سال جاری 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در ساعت های اوج مصرف تابستان امسال که 2 هفته به صورت غیرمستمر خاموشی هایی داشتیم، کل خاموشی ها کمتر از یک درصد انرژی مورد نیاز بود.

صبوری در ادامه گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی و کمبود تولید در نیروگاه های برقابی، در شهر تهران اقدام هایی انجام شد که مشکلات به صورت حداقلی برای گذر از پیک تابستان رخ دهد.

وی دوره اوج پیک مصرف برق در سال گذشته را چهار هزار و 666 مگاوات اعلام کرد و گفت: پیک امسال با افزایش معمول سالانه، باید به چهار هزار و 900 مگاوات می رسید اما هدف گذاری این بود که اوج بار شهر تهران به بیش از چهار هزار و 500 مگاوات نرسد.

صبوری با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف باید 300 تا 400 مگاوات مدیریت مصرف اعمال می کردیم، گفت: مدیریت مصرف به اندازه 300 مگاوات تحقق پیدا کرد و مصرف برق شهر تهران به جای چهار هزار و 900 مگاوات به چهار هزار و 560 مگاوات رسید.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت مصرف انجام نمی شد، در دوره اوج مصرف برق امسال باید به اندازه 300 مگاوات خاموشی اعمال می کردیم.

 مدیریت مصرف 600 مگاواتی در تابستان 98 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اضافه کرد: برنامه ریزی کرده ایم که در تابستان سال آینده میزان مدیریت مصرف را به 600 مگاوات برسانیم.

وی ادامه داد: در طول سال، در کنار مدیریت مصرف تابستان، برنامه هایی برای پایدار بودن شبکه برق در فصل زمستان داریم که برای جلوگیری از قطعی های ناشی از بارش ها، اقدام هایی از جمله بهینه سازی شبکه در دستور کار قرار می گیرد.

صبوری اظهار داشت: در این ارتباط اکنون نیروهای عملیاتی در حال بررسی و بهینه سازی شبکه هستند و مانورهایی را به صورت هر دو هفته یک بار انجام می دهیم تا برای فصل زمستان آماده باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه طول شبکه توزیع برق تهران بزرگ را 32 هزارکیلومتر اعلام کرد و گفت: حدود 20 درصد از این شبکه فرسوده است و عمری بالای 30 سال دارد.

تعویض 5 میلیون لامپ سازمان های دولتی در سال آینده 
وی یکی از برنامه‌های پیک سال 98 تهران را تعویض 5 میلیون لامپ سازمان‌های دولتی به ال ای دی عنوان کرد و گفت: در تابستان 97 تنها یک درصد انرژی مورد نیاز در شهر تهران را نتوانستیم تامین کنیم و با این روش‌ها درصدد جبران این کسری هستیم.

به گفته صبوری دستگاه‌های دولتی که از خرداد تا شهریور ماه امسال مصرف بیشتری داشتند در ساعت پیک هزینه‌هایشان 20 درصد بیشتر محاسبه شده است.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: