اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 04 November 2018
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد و خاطره تمامی شهیدان و ایثارگران والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه آنان که در ۱۳ آبان، جان خویش را نثار نمودند گرامی داشت و بر حضور پر شور در راهپیمایی ۱۳ آبان تأکید کرد.

پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به مناسبت روز دانش آموز

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سیزده آبان، نمادی از استمرار روحیه ضد استعماری ملت ایران از ابتدای نهضت اسلامی تاکنون است. از وقایعی همچون قیام ۱۵ خرداد، مبارزه علیه کاپیتولاسیون و سلطه آمریکا بر ایران تا اشغال لانه جاسوسی و مقابله با انواع توطئه‌های آمریکا در طول دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، بیانگر سیر تاریخی استمرار روحیه ضد استعماری و استقلال‌طلبی ملت ایران است.

این روز که مصادف است با تبعید حضرت امام خمینی (ره)، روزی است که ملت مسلمان و غیور ایران به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان به مبارزه با استکبار و استکبارستیزی برخاستند و برای استقلال، آزادی و سربلندی میهن اسلامی و کوتاه کردن دست دشمنان اسلام و نظام، با اراده‌ای بی‌بدیل مجاهدت نمودند و با ایثار و رشادتی وصف‌ناپذیر و به بهای خون هزاران شهید از جمله ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز شهید و با پشتوانه همت شهیدان و ایثارگران و تمامی تلاشگران خود، بر قله اقتدار ایستاده است. چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: «روز سیزدهم آبان روز تجلّی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ماست«.

دانشجویان پیرو خط امام (ره) با اشغال لانه جاسوسی آمریکا، هیمنه استکبار را در هم شکستند و صدای عزت طلبی و آزادیخواهی مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند. ۱۳ آبان بیانگر آن است که ایمان، روحیه ایثار و فداکاری فارغ از عیار سن نقش آفرینی می‌کند چنانکه دانش آموزان و دانشجویان کشورمان با ولایت مداری و اعتقادی راسخ در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام و قدرت و عظمت ایران اسلامی گام برداشته‌اند.

به مناسبت این روز، یاد و خاطره تمامی شهیدان و ایثارگران والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه آنان که در این روز پر افتخار ملی، جان خویش را نثار نمودند گرامی می‌داریم و با حضور پر شور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان بار دگر شکوه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان خواهیم داد.

سید محمد علی شهیدی

برچسب ها
شهیدی ، 13 آبان
نام:
ایمیل:
* نظر: