اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 04 November 2018
مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان با تهران در سراسر کشور آغاز شد.

بیانیه دانش‌آموزی مراسم ۱۳ آبان قرائت شد

به گزارش عصرپرس، مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور در تهران و در مقابل لانه جاسوسی آمریکا آغاز شد.

این مراسم ساعت 9 و30 دقیقه امروز صبح در سراسر کشور و در تهران در محل سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب برگزار می شود. در این راهپیمایی شعارهای ضد استکباری توسط دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در مراسم سر داده می شود.

در مراسم گرامیداشت 13 آبان شعارهای ارزشی «ما همچنان ایستاده‌ایم»،‌ «ما می‌توانیم»، «ذلت نمی‌پذیریم»، «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و «هیهات من‌الذله» در سراسر کشور تجلی یافت. 

همچنین زنگ استکبارستیزی در ۱۰۵ مدرسه سراسر کشور نیز نواخته شد.

بیش از چهار هزار خبرنگار و تصویربردار، مراسم 13 آبان را پوشش خواهند داد. در تهران نیز 120 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 600 عکاس و خبرنگار این حماسه تاریخی را پوشش خبری می دهند.

عمده شعارهای شرکت کنندگان ناظر بر عدم مذاکره و سازش با آمریکا است و در پلاکاردهایی با مضامین سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جنگ نمی شود و مذاکره نخواهیم کرد» به نمایش درآمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد ازجلسه علنی امروز مجلس به جمع مردم آمدند تاهمپای دیگر اقشار مختلف، مسیر راهپیمایی را طی کرده و فریاد ظلم ستیزی و مقابله با استکبار را سر دهند.

جمع کثیری از دانشجویان و استادان دانشگاه های شهر تهران به همراه اعضای سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور در مقابل لانه جاسوسی و سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی تهران خود را برای حضور باشکوه در مراسم یوم الله 13 آبان آماده کردند.

جمعیت شرکت کننده تحت تاثیر فضای جدید دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران و اعمال تحریم ها، شعارهایی علیه استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود را پیش از آغاز رسمی مراسم سر دادند.


نماینده تشکل‌های دانش آموزی بیانیه دانش‌آموزی مراسم راهپیمایی 13 آبان را در مراسم راهپیمایی در تهران قرائت کرد.

متن کامل بیانیه دانش آموزی یوم الله 13 آبان به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از زمانی که امام خمینی را شناختم بسیارخوشحال شدم از وجود چنین مردی در تاریخ کشورم، که هر چند بار بخواهم، می‌توانم عقاید و وصیت نامه‌اش را بخوانم و حقوق انسان ها از هر رنگ و نژاد و قومی را در آن ببینم. خوشحالم که ایرانی‌ام، اما پادشاهان و کشورگشایان هویت من نیستند. بخاطر قاسم سلیمانی اما میبالم به خودم که با آن لبخند مشهور و نگاه همیشه کم اعتنا به دوربینش، فرزندان استعمار را مبهوت و به بازی گرفته! و حق مظلومان منطقه از چنگال وحشیان داعشی و اسرائیلی را گرفته است.

خوشحالم که ایرانی‌ام و در مرکز تشیع بدنیا آمده و زندگی کرده‌ام، اما نژادپرست نیستم و همه انسان‌ها را برابر می‌دانم. من دفاع از خاک و ناموس را با پرستش وطن و نژادپرستی اشتباه نمی‌گیرم و هر جا مظلومی هست، با دست و دل و زبانم یاری‌اش خواهم کرد.

می‌گویند واقع‌گرا باش، اما من می‌گویم توهم آن است که فکر کنی سازمان ملل برای احقاق حقوق ملتها تشکیل شده. توهم یعنی آنکه فکر کنی حقوق بشر وجود خارجی دارد. که فکر کنی مشکل آژانس انرژی اتمی با ایران ساختن بمب بوده! من هر چه از این واقع‌بین‌ها دیدم توهم بود. توهم آن است که فکر کنی و بگویی که ما نمیتوانیم، یا حالا نمی توانیم! ولی چطور باید بپذیریم که الان نمی توانیم!

درحالیکه دیدن شن های طبس دلتافورس را دفن کرد، دیدن که مرگ بر شاه، شاه را کشت، دیدن که در مقابل یک دنیا در جنگی نابرابر پیروز شدیم ، دیدم که روز قدس اسرائیل را از پیروزی در جنگ شش روزه به شکست در جنگ بیست و دو روزه کشاند! دیدم که میتوان به سرعت به قله های فناوری درهسته ای و نانو و پزشکی رسید، دیدم که داعش محو و نابود شد، دیدم که میتوان قلب دشمن را با موشک نقطه زن در هم کوبید، دیدم که می شود دیدم که می توانیم!

حالا روز13 آبان است روزی که بیان گر حوادث مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی کشورم است. این روز نقش ویژه ای در شکست توطئه های آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی دارد تا جائیکه عظمت این روز چنان ترسی بر پیکر زخم خورده استکبار انداخته که تمام اقدامات ظالمانه و خباثت آمیزش علیه ملت شریف ایران اسلامی را به امروز گره زده است، ولی به گفته آقا و رهبرم این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد.

واضحه که چـراغِ راه مبارزه با اسـتکبار؛ شناخت از شرایط فعلی کشور و انجام وظایف در لحظه های مورد نیاز و اتحاد ملت ایران با پیروی از آرمانهای امام و رهنمود های مقام معظم رهبری است که تا روز رستاخیز پر نور باقی خواهد ماند. چراغِ راهی که خاموش شدنی نیست و تا روزی که استکبار و مستکبر هست نورانیت و حرارت خود را برای به آتش کشیدن دامان این شیاطین روشن نگه خواهد داشت.

سه ضلع تبعید حضرت امام به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی و به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در محوطه دانشگاه تهران به خاطر اعتراض به دخالت های آمریکا در امور کشورمان، شرایط را برای اوج گیری این انقلاب همیشه سربلند فراهم کرد و عطر و مقام شهدای دانش آموزان 13آبان سال1357 سبب شد که این روز با قلم جمهوری اسلامی و با مرکب خون این لاله های آسمانی در تاریخ ثبت شود و هر سال حماسه ای پرشور تر را رقم بزند.

اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب بزرگ ایران اسلامی هستیم می توان بدون اغراق گفت : آمریکا و ایادی خبیـثـش به اذن ا... روز به روز منزوی تر شده و هرچه در آستین داشته را رو کرده اند، از نقش مستقیم در کـودتای 28 مـرداد و کودتای نـوژه، حـمله طبس، همکاری با رژیم دیکتاتوری پهلوی و جـنگ تـحمیلی8ساله و حمایت همه جانبه از صـدام، حمایت از مـنافقین و عـاملیـن17هـزار تـرور، حـمله مـوشکی نـاو ویـنسـنس به پـرواز655 و مـتلاشی کردن هـواپـیمای مـسافـربری ایـران، تـهاجـم گسـترده فـرهنگی.

اعـتقادی و عهدشکنی در انـظار جـهانیان و در نهایت توهین و تحریم های ظالمانه علیه ملت شریف ایران و موارد زیاد دیگری، همگی نمونه های نا بخشودنی از رفتار استکبار جهانخوار بر علیه کشورم است که همه اینها در کنار تمامی توطئه هاو فریبکاریها،چپاول وکـشتار و استعمار و استثمار ملتها، بخشی از دلایل ایستادگی ملت مان برفریاد دشمن کُش' مرگ برآمریکا ' است.

امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم ا... 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار می گویند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

حال چیزی که ضروری است حفظ وحدت در کشور است، درخواست دانش آموزان ایران اسلامی از مسئولین این است که با همکاری تمام قوای کشور با پشتوانه مردم همیشه در صحنه مان، بشکلی جهادی وار و با همدلی همه دلسوزان، برای رفع مشکلات به پا خیزند و عزت و جایگاه واقعی ملت فهیم ایران اسلامی را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ارمغان آورند، هرچند این اقدام، قطره ای ناچیز از دریای عظمت، شکوه و بزرگی ملت ایران را که مقتدرانه پای این انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده اند را جبران خواهد نمود.

و این جمله را خطاب به دشمنان ایران اسلامی میگوییم که : اگر خطایی از شما در منطقه سر بزند که کوچکترین منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند شما نیز طعم پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران را خواهید چشید.

 

وسیعلم الذین ظلموا ای ینقلب منقلبون


نام:
ایمیل:
* نظر: