اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 03 November 2018
با وارد مدار شدن 7500 مگاوات سیکل ترکیبی صورت می گیرد؛
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد: با تبدیل 7500 مگاوات نیروگاه ها ساده به سیکل ترکیبی، سالانه 2 میلیارد دلار صرفه جویی سوخت صورت می گیرد.
صرفه جویی 2 میلیارد دلاری سوخت
خبرنگار: معصومه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه هچدهمین نمایشگاه صنعت برق با اشاره به اینکه تابستان امسال در پیک مصرف برق مردم ایران، معادل مصرف چهار کشور همسایه از سیستم های سرمایشی بوده، گفت: سال گذشته توانستیم ۳۵ میلیارد کیلووات ساعت برق را، بدون سوخت فسیلی تولید کنیم که این تولید برق در مجموعه بخش بخار سیکل ترکیبی، نیروگاه بادی، خورشیدی، بادی و واردات قرار دارد.

وی ضمن انتقاد از شدت بالای مصرف انرژی در کشور، ادامه داد: در سال گذشته ۲۱ هزار مگاوات میزان مصرف برق در زمان پیک مربوط به سیستم‌های سرمایشی می‌شود. امسال نیز میزان مصرف تجهیزات سرمایشی ۲۳ هزار مگاوات بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این میزان برابر با مصرف برق چهار کشور همسایه ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان است که لزوم تدبیر بر تغییر مصرف را افزایش می‌دهد.

حائری با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کار ادارات در پیک تابستان، گفت: این مساله موجب صرفه‌جویی ۲۰۰۰ مگاوات به ارزش سه میلیارد یورو شد که این عدد برای صنعت برق عددی بسیار بزرگ و قابل توجه است.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در بخش صادرات تجهیزات در کشور قابلیت های مناسبی داریم اما نیازمند سازوکارهایی برای توسعه صادرات هستیم تا سازندگان داخلی بتوانند از این ساز و کار بهره برداری کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین صادرات کشور در سال 95 مربوط به صنعت برق بوده که رقمی معادل 2.7 میلیارد دلار را نشان می دهد، اما پتانسیل ها در صنعت برق کشور نشان می دهد که می توانیم اعداد صادراتی این بخش را افزایش دهیم و این افزایش صادراتی با حمایت دولت از سازندگان داخلی و تسهیل مبادلات بانکی صورت می گیرد.

حائری با اشاره به گزارش روز گذشته سندیکای صنعت برق عنوان کرد: این گزارش از جمله برنامه هایی است که برای تغییر، تفکر و استراتژی مد نظر قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه صادرات کشور در زمینه تجهیزات برقی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: افزایش صادرات در این بخش در شرایط کنونی کشور می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال صادرات انرژی است، تاکید کرد: اقدامات مناسبی در زمینه صادرات انرژی صورت گرفته است و اکنون هاب انرژی منطقه هستیم و همانطور که وزیر نیرو روز گذشته اعلام کرد، در بخش انرژی های نو نیز ساز وکارهای را در نظر گرفتیم که سرمایه‌گذاران بتوانند بخشی از انرژی خود را صادر کنند.

وی در پایان گفت: در زمینه صادرات انرژی دستور کارهای منسجمی دریافت می‌کنیم اما نیاز است که با همفکری شما نقشه راه را مشخص کنیم.



 


نام:
ایمیل:
* نظر: