اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 31 October 2018
رئیس جمهور:
رئیس جمهور گفت: ۱۳ آبان امسال به معنای ظلم جدیدی از طرف امریکایی هاست، اما مردم با قاطعیت بدانند که دولت از تهدیدات امریکا هراسی ندارد.

دولت از تهدیدات امریکا هراسی نداردبه گزارش سرویس سیاسیعصرپرس از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در نشست امروز هیات دولت خاطرنشان کرد: ملت ما در همه مواقع ایستادگی کرده و در این 13 آبان نیز ایستادگی خواهد کرد .

رئیس جمهور افزود: مردم با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات امریکا هراسی ندارد، در چند ماه گذشته بر مردم ما سخت گذشته و ممکن است چند ماه آینده نیز سخت بگذرد اما دولت همه توان خود را برای کاستن از این مشکلات به کار خواهد گرفت.

روحانی گفت: انشاءالله با کمک مردم، تولیدکنندگان، صادر کنندگان و فعالان اقتصادی نخواهیم گذاشت این روند ادامه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاقی روز 13 آبان با برخی وقایع تاریخی کشورمان، افزود: 13 آبان برای مردم ما خاطرات فراوانی به همراه دارد؛ یکی از آنها تبعید حضرت امام (ره) در آن روز است که به دستور امریکایی ها انجام شد.

روحانی ادامه داد: به عبارتی در ماجرای زندان حضرت امام (ره) در 15 خرداد شاید دولت ایران تصمیم گیر و امریکایی ها تایید کننده بودند اما در ماجرای 13 آبان امریکایی ها تصمیم گیر اصلی بودند و دولت ایران تائید کننده.

رئیس جمهور گفت: در خاطرات آن آقا هم به تفصیل آمده است که آن شب حسنعلی منصور نزد شاه آمده و به وی گفت که امریکایی ها دستور دادند و ما هم امشب امام را تبعید می کنیم و این به معنای آن است که در واقع دیگران تصمیم گرفته بودند و نخست وزیر در حال ابلاغ تصمیم امریکایی ها به شاه بود.

وی به 13 آبان به عنوان سالروز مبارزه با کاپیتولاسیون برای استقلال ملت ایران و علیه تجاوز امریکا اشاره کرد و گفت: 13 آبان 57 هم چنین بود یعنی باز هم کشتار مردم مصادف با ایامی بود که امریکایی ها آمده بودند و نمی خواستند این انقلاب به پیروزی برسد .

رئیس جمهور افزود: وقتی هم که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید به صراحت گفتند که این انقلاب 6 ماه بیشتر دوام نمی آورد و حتی یکی از مقامات بلندپایه انگلیس در تلویزیون این کشور اعلام کرد که طوفانی بود ، ما نتوانستیم جلوی آن را بگیریم و حالا که پیروز شده 6 ماه بیشتر دوام نمی آورد.

 روحانی خاطر نشان کرد: آنها آرزو داشتند که این انقلاب چند ماهه از بین برود و با جلال و جبروت به ایران بازگردند و سلطه خود را حفظ کنند .

وی یادآور شد: سال 58 نیز خود امریکایی ها باعث شدند که آن حوادث پیش آید چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن قدر مداخله و هر روز دانشجویان ما را عصبانی کردند، همه جا 13 آبان روز جانی و مقصر بودن امریکا در تاریخ بوده است.

 روحانی تاکید کرد: 13 آبان امسال نیز مانند گذشته به معنای ظلم جدیدی از طرف امریکایی هاست.

 امریکایی ها در حال عقب نشینی از مواضع قبلی مقابل ایران هستند

رئیس جمهور با قدردانی از همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی چهار وزارتخانه، گفت: جلسه مجلس بسیار خوب بود و با متانت و طبق قانون همه چیز پیش رفت و چهار وزیر هم با رأی بسیار خوب مسئولیت خود را به دست گرفتند.

 روحانی در ادامه جلسه هیأت دولت افزود: مردم هم از وزرای جدید که اتفاقاً با موضوعات اقتصادی، معیشت و تولید کشور مرتبط هستند توقع دارند تا سرعت بیشتری به کارها بدهند همانگونه که از نیروهای تازه نفس تعویضی یک تیم چنین انتظاری می رود از وزرای جدید هم مردم توقع دارند.

وی تأکید کرد: انتظار مردم این است که آثار حضور وزرای جدید در هفته ها و ماه های آینده دیده شود و این کار شدنی است، در عین حال از نمایندگان می خواهیم بیشتر به دولت کمک کنند تا هر سه قوه در کنار یکدیگر بتوانند از مشکلات عبور کنند.

رئیس جمهور همچنین در گزارشی با اشاره به تماس های نمایندگان کشورها با ایران برای ادامه همکاری با وجود تحریم های امریکا گفت: بسیاری از کشورهای بزرگ از آسیا و اروپا گرفته تا سایر قاره های جهان به ما پیام داده اند که در کنار ایران خواهند بود و به همکاری های خود ادامه خواهند داد.

 روحانی تأکید کرد: مطمئن هستیم امریکایی ها در توطئه جدید پیروز نخواهند شد و اتفاقاً رفته رفته در حال عقب نشینی هستند چرا که ابتدا گفتند صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم، بعد گفتند این هدف در نوامبر محقق نمی شود باید دو، سه ماهی صبر کرد، دوباره گفتند رساندن به صفر ممکن نیست، اما ما به آنان می گوییم که شما به هیچ یک از اهدافتان در موضوع نفت ایران نخواهید رسید نه می توانید آن را به صفر برسانید و نه کاهش دهید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امریکایی ها می خواهند با فشارهای روانی و اقتصادی مردم ایران را عصبانی کنند گفت: اتفاقاً مردم ایران از دست امریکایی ها و جنایت هایشان عصبانی هستند و خواهند بود نه از نظام، دولت و کشورشان چرا که آنان به ایران و ملت خود عشق می ورزند.

وی افزود: ما به راحتی می توانیم از مشکلات عبور کنیم و به طرف های تجاری خود می گوییم فشار امریکا موقت، اما رابطه ما با شما دائم است، امریکایی ها چند روزی داد و فریاد می کنند اما بالاخره خواهند رفت و نمی توانند برای مردم منطقه تصمیم گیری کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با کمک مردم می توان در انتظار روزهای بهتر برای کشور ماند گفت: امیدواریم همانطور که مردم توفیق زیارت امام حسین (ع) را پیدا کردند بتوانیم در پیروی از آرمان های امام که آزادگی، ایستادگی، استقلال و مبارزه با ظلم است هم موفق باشیم.

 روحانی در پایان افزود: هفته به هفته به سالروز انقلاب اسلامی نزدیک می شویم و جشن باشکوه چهلمین سالگی انقلاب و آغاز چهل و یکمین سالروز آن را برگزار می کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: