اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 29 October 2018
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران لیست اولیه کاندیداهای شهرداری تهران که شامل 30 نفر می باشد را اعلام کردند.

گزینه‌های تصدی پست شهرداری تهران اعلام شد

به گزارش عصرپرس از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا روز دوشنبه پس از نشست هم اندیشی صبح اعضای شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار جدید تهران در جمع خبرنگاران گفت:طبق برنامه زمان بندی که اعلام شده امروز لیست بلندی تهیه شد که هر کدام از اعضای شورا حداکثر 5 گزینه پیشنهادی خود را مطرح کردند که البته اشتراکات زیادی در بین اسامی مطرح شده  بود و در نهایت 30 اسم مشخص شد.

وی در ادامه افزود:  در مرحله بعدی رای گیری مخفی به عمل می آید و هر کدام از اعضا 5 نفر را رای می دهند تا در نهایت 5 نفری که باید به صحن شورا بیایند و برنامه خود را اعلام کنند مشخص شوند.

سخنگوی شورا در ادامه اظهار داشت: بنا است روز شنبه 12 آبان ماه این رای گیری انجام شود و 5 نفر نهایی مشخص شوند و روز شنبه 19 آبان ماه  این 5 نفر برنامه اجرایی خود را بر اساس کلیات برنامه 5 ساله توسعه سوم شهر تهران  به هیات رییسه ارایه خواهند کرد.  فردای آن روز جلسه پر فشار کاری خواهیم داشت و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر هر کدام از 5 گزینه یک ساعت زمان دارند تا برنامه های خود را مطرح کنند و اعضا نیز پرسش و پاسخ خود را از کاندیداها به عمل آورند.  

اعطا خاطر نشان ساخت: نکته ای که مورد بحث است این می باشد که  شاید این فرایند کوتاه تر شود. اگر در فرایند تغییری حاصل شود به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند.

وی در ادامه و در خصوص معیار های انتخاب کاندیداهای شهرداری افزود: معیار ها همان معیار های 16 گانه قبل است و تغییری نکرده و  این 30 نفر پیشنهاد های اولیه اعضا هستند. طبیعتا از این مرحله در مورد افراد بحث خواهد شد و صرفا پیشنهادهای خام و اولیه مطرح شده و زمانی که بنا است اعضا به افراد رای بدهند در مورد گزینه بحث خواهد شد.

سخنگوی شورا گفت: در میان گزینه های پیشنهادی گزینه هایی که در انتخاب شهردار قبل هم مطرح بودند حاضر  هستند.

علی اعطا همچنین در خصوص ارایه رزومه از سوی افراد خارج از لیست به اعضای شورا گفت: طی چند روز اخیر تماس های متعددی صورت گرفته و  اعضا در دسترس بودند و پیشنهاد هایی مطرح شده با این حال هر کدام از اعضا بر اساس معیار ها و اولویت هایی که داشتند پیشنهاد های خود را مطرح کردند و  این طور نبود که راه های ارتباطی برای پیشنهاد ها مسدود باشد

بر اساس اعلام سخنگوی شورا اسامی لیست سی نفره کاندیداها به شرح ذیل می باشد: محسن هاشمی، علی اوسط هاشمی، سید کامل تقوی نژاد، الهه کولایی، سمیع الله حسینی مکارم، مقدس زاده، علی ربیعی، مناف هاشمی، محسن پورسیدآقایی، معصومه ابتکار، حجت الله میرزایی، اردکانیان، عباس آخوندی، مصطفی سلیمی، نصرالله جهانگرد، شهیندخت مولاوردی، مصطفی موسوی لاری و ایرج معزی ازجمله گزینه های پیشنهادی اعضا برای شهرداری تهران هستند.

وی افزود: همچنین مصطفی سالاری، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری، رسول کشت پور، ابراهیم شیخ، صادق خرازی، محمد ابراهیم انصاری لاری، پیروز حناچی، واعظ احمدی، خواجه نصیر و علی اصغر احمدی اسامی افرادی هستند که توسط اعضا برای تصدی پست شهردار مطرح شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: