اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 27 October 2018
کمیته وزارتی اوپک و غیر اوپک اعلام کرد ممکن است لازم باشد رویه خود را تغییر دهد، زیرا سطح ذخیره‌سازی نفت در حال افزایش است.

احتمال لزوم تغییر رویه اوپک و متحدانشبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ازخبرگزاری رویترز ( لندن)، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر وافق کاهش عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک اعلام کرد: عرضه نفت در مقایسه با تقاضای آن بسیار مطلوب است و به تولیدکنندگان نفت هشدار داد با توجه به افزایش ذخیره‌سازی‌ها و ابهام‌ها درباره شرایط اقتصادی، شاید لازم باشد رویه خود را تغییر دهند.

در بیانیه منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) آمده است: این کمیته درباره افزایش ذخیره‌سازی نفت در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرد و ابهام‌های مربوط به اقتصاد کلان را که نیازمند تغییر رویه هستند، مورد توجه قرار داد.

طبق بیانیه یاد شده، پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت در ماه سپتامبر امسال ۱۱۱ درصد بوده که نشان می‌دهد تولید آنها نسبت به ماه اوت امسال افزایش یافته است.

کمیته وزارتی اوپک و غیر اوپک می‌تواند پیشنهاد ارائه کند، اما توان تصمیم‌گیری ندارد. قرار است اوپک و متحدانش در ماه دسامبر امسال نشست سیاست‌گذاری خود را برگزار کنند.

این کمیته وزارتی از کمیته فنی مشترک خواست به بررسی دورنمای سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه دهد و گزینه‌هایی مربوط به سطح تولید سال ۲۰۱۹ میلادی را با هدف پیشگیری از ظهور بی‌توازنی در بازار ارائه کند.

پیش از این عربستان هشدار داده بود که بازار نفت ممکن است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی دچار عرضه مازاد شود، زیرا ذخیره‌سازی افزایش و تقاضای نفت کاهش می‌یابد.

ادیب العما، نماینده عربستان در هیئت عامل اوپک گفت: همان‌طور که افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت در چند هفته گذشته ثابت می‌کند، ما معتقدیم بازار نفت در سه ماه چهارم (سال ۲۰۱۸ میلادی) به سوی وضع مازاد عرضه پیش می‌رود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: