اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 27 October 2018
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت در دومین روز از اجلاس جهانی آستانه به مناسبت چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتا در دیدار با وزرای بهداشت کشورهای جهان که با حضور رییس سازمان جهانی بهداشت، رییس یونیسف و اعضای بلند پایه شرکت کننده در این اجلاس به تشریح اجرای طرح تحول سلامت در کشور و ارتباط آن با اهداف توسعه پایدار پرداخت.

طرح تحول سلامت، در راستای اهداف توسعه پایدار استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، سیدحسن هاشمی  وزیر بهداشت ضمن قدردانی از  دولت قزاقستان، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف به دلیل برگزاری این اجلاس اعلام کرد: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به اصول مراقبت های بهداشتی اولیه، عدالت، مشارکت اجتماعی، همکاری ها و مشارکت بین بخشی، تعهد دارد.

 وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: طرح تحول سلامت، از سال 93 در ایران آغاز شده و هم راستا با برنامه پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار است و  یکی از اقدامات مهم در قالب این طرح به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت، تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت بوده است.

هاشمی افزود: تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، مشارکت اجتماعی و همکاری های بین بخشی را تقویت کرده است.

 وزیر بهداشت با اشاره به تقویت همکاری های بین بخشی در سال های اخیر و کاهش مشکلات حوزه سلامت، تاکید کرد: در این زمینه شاهد تبادل اسناد تفاهم با وزارتخانه های مختلف، تشکیل دفاتر سلامت در برخی از وزارتخانه های مرتبط با سلامت مردم و برگزاری منظم جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رییس جمهور در ایران بوده ایم.

هاشمی خطاب به سازمان های جهانی گفت: اکنون وقت آن رسیده که همه اهداف توسعه پایدار، پوشش همگانی سلامت و برنامه 5 ساله سازمان جهانی بهداشت در یک بسته عملیاتی تعریف شوند. بنابراین لازم است که سازمان های جهانی به ویژه سازمان های تحت پوشش سازمان ملل متحد، تعهد خودشان به پوشش همگانی سلامت را نشان دهند.

 درخواست وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری یونیسف به مشکلات و چالش های منطقه ای و وضعیت کودکان در یمن و سوریه

 وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در دیدار با رییس یونیسف، خواستار رسیدگی فوری این نهاد بین المللی به مشکلات و چالش های منطقه ای از جمله تهدید کودکان در یمن و سوریه شد.

 هنریتا فور، رییس یونیسف نیز به همکاری های مداوم ایران و یونیسف در زمینه های مختلف، اشاره کرد و خواستار تداوم این همکاری ها شد.

 همچنین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران از رییس یونیسف دعوت کرد تا به ایران سفر کند


نام:
ایمیل:
* نظر: