اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 24 October 2018
جعفری دولت آبادی
دادستان عمومی و انقلاب تهران مهمترین راه حل خروج از معضل طلاق را توجه به سیاست‌های تحکیم خانواده و ازدواج آسان و صحیح خواند.

مهمترین راه خروج از طلاق، تحکیم خانواده و ازدواج آسان است

به گزارش عصرپرس ،  عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست با مسئولان ذیربط که در خصوص موضوع طلاق برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده موسوم به محیط زیست هم گفت: ۲۰ روز پیش تحقیقات در این خصوص به پایان رسیده بود که نواقصی داشت و پرونده به شعبه بازپرسی بازگشت و بازپرس از مراجع نظامی استعلاماتی داشت که جواب روشنی داده شد و تعدادی از این متهمان اطلاعات نظامی را در قالب محیط زیست کسب کرده بودند.

وی گفت:: بر همین اساس عنوان اتهامی ۴ نفر از این متهمان از سوی بازپرس پرونده تغییر کرد که در همین ارتباط به کسانی که در این باره انتقاداتی کردند اعلام می‌کنیم در اختیار بازپرس است که نوع اتهام را تعیین کند.

وی افزود: ۸ نفر در این پرونده تعقیب شدند و کیفرخواست آن‌ها آماده ارسال به دادگاه است و عنوان اتهامی ۴ نفر از آن‌ها افساد فی الارض است.

دادستان تهران درباره جسد مرحوم هکی گفت:: چهارشنبه هفته گذشته دو حادثه فجیع رخ داده بود که یک مورد مربوط به جسدی بود که در خودرو سوخته بود.

وی افزود: اولیای دم حاضر به پذیرش جسد نبودند و ادعا می‌کردند جسد متعلق به آن‌ها نیست، اما پس از آزمایش دی ان‌ای امروز معلوم شد که جسد متعلق به همان خانواده است.

وی گفت:: در این ارتباط دو نفر مظنون هستند که دستگیر شدند و منتظر نتیجه سم شناسی پزشکی قانونی هستیم.

وی همچنین از دستگیری جوانی که به خانم‌ها آسیب می‌رساند در شب گذشته خبر داد و گفت: این فرد برای بانوان در تهران مزاحمت ایجاد می‌کرد که دیشب دستگیر شد و پرونده او به دادسرای شهید مقدس ارجاع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران مهمترین راه حل خروج از معضل طلاق را توجه به سیاست‌های تحکیم خانواده و ازدواج آسان و صحیح خواند.

عباس جعفری دولت آبادی در جمع بندی نشست سه ساعته که با مسئولان ذیربط درخصوص مساله طلاق برگزار شد، افزود: علت ورود دادستانی در این بحث به سبب عضویت ما در شورای اجتماعی وزارت کشور و کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی است که مقام معظم رهبری نیز دغدغه فراوانی در این خصوص دارند.

وی طلاق را یکی از آسیب‌های پنج گانه کشور خواند و گفت: همانطور که در امر اعتیاد و حاشیه نشینی نیاز به هماهنگی دستگاه‌ها داریم در بحث طلاق هم باید همه دستگاه‌های ذیربط از جمله آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، شورای فرهنگ عمومی هماهنگی داشته باشند و علاوه بر این رسانه ها، مردم، سمن‌ها و مراکز آموزشی هم به میدان بیایند چراکه بسیاری از مسایل راهکاری غیر از ورود به دستگاه قضایی دارد.

جعفری دولت آبادی افزود: مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فضای مجازی به سیاست‌های تحکیم خانواده آسیب فراوان رسانده است و بیشتر طلاق‌ها در بستر ازدواج غلط صورت می‌گیرد.

وی مشاوره‌ها و آموزش‌های عمومی را در پیشگیری از طلاق ضروری خواند و گفت: حتما باید مشاوره‌ها توسعه پیدا کند و قضات ما هم هیچ منعی در استفاده از این مراکز مشاوره و نظر آن‌ها ندارند.

دادستان تهران افزود: دستگاه قضایی باید با همکاری دیگر دستگاه‌ها موانع طلاق را برطرف کند و ما در تهران برنامه‌هایی برای تغییر ساختار دستگاه‌ها و تقویت مراکز مشاوره داریم که به علت کمبود بودجه با مشکلاتی مواجه شده ایم.

جعفری دولت آبادی درخصوص محکومان مهریه و طلاق گفت: دادخواست‌های مهریه سرآغاز دادخواست‌های طلاق است.

وی به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه درخصوص آزادی زندانیان مهریه اشاره کرد و افزود: تعداد این زندانیان در استان تهران زیاد نیست، اما براساس دستور رئیس قوه قضاییه کسانی که واقعا توان پرداخت ندارند نباید در زندان بمانند و همچنین براساس دستور دیگر رئیس قوه قضاییه باید دادگاه‌هایی خارج از نوبت به مسایل زندانیان مربوط به مهریه رسیدگی کنند و براساس قانون فقط کسانی در زندان بمانند که تمکن مالی دارند و لجاجت می‌کنند و پرداخت نمی‌کنند.

دادستان تهران هدف از ازدواج را براساس تعالیم قرآنی ایجاد مودت و رحمت خواند و گفت: برنامه‌های فرهنگی در بحث ترویج ازدواج و پیشگیری از طلاق زود جواب نمی‌دهد و باید سال‌ها کار کرد تا نتایج آن را ببینیم و اینکه نرخ طلاق در برخی استان‌ها افزایش یافته است باید رسیدگی شود.

جعفری دولت آبادی افزود: در این بخش توجه به ظرفیت‌های مردم هم اهمیت بسیار زیادی دارد و اگرچه سبک زندگی مردم تغییر کرده و فضای مجازی به میدان آمده است، اما براساس توصیه قرآن در بحث اختلافات زوجین حتما باید خانواده‌ها وسط بیایند.

وی گفت: مشاوره‌ها هم نباید برای طلاق تشکیل شود بلکه باید هدفش جلوگیری از طلاق باشد.

دادستان تهران افزود: در برخی جا‌ها جشن طلاق گرفته می‌شود و این یعنی فاجعه فرهنگی و اگرچه خیلی این موضوع کم است، اما نشان می‌دهد ما در آموزه‌های فرهنگی با مشکل مواجهیم.

جعفری دولت آبادی آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را ضروری خواند و گفت: ازدواج صحیح باید ترویج شود.


منبع:صداوسیما



نام:
ایمیل:
* نظر: