اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 24 October 2018
شهردار تهران:
شهردار تهران، عرضه بنزین با قیمت هر لیتر هزار تومان را در کشور به سوخت رایگان تعبیر کرد و خواستار همکاری بیشتر مردم در فرایند دریافت معاینه فنی خودروها شد.

قیمت سوخت در ایران تقریبا رایگان استه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، سید محمدعلی افشانی  در آیین امضای قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون شهری در تهران و هشت کلانشهر با تاکید بر اهمیت هوای پاک و توسعه حمل‌ونقل عمومی در مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: در ۱۲ سال اخیر در کشورهای توسعه‌یافته ۲ شاخص هوای پاک و قدرت دسترسی مردم به حمل‌ونقل عمومی اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند و  این مسئله برای کلانشهرهای ایران و از جمله تهران نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: این موضوع سبب می‌شود کیفیت زندگی مردم افزایش یابد و مردم نیز رضایت داشته باشند، بنابراین نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: اقدامی که امشب با همت وزارت نفت و دیگر همکاران به سرانجام رسید به توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در بخش مترو و قطارهای شهری کمک قابل توجهی می‌کند.

افشانی با تاکید دوباره بر اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی افزود: پارسال تهران به دلیل آلودگی هوا ۲۲ روز کاری تعطیل بود، البته در روزهای دیگر نیز هوای موجود مطلوب نبود، منتها بنا به دلایل شرایط اضطرار تهران تعطیل نشد.

وی توجه به توسعه شبکه مترو را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه امسال بخشی از خط ۶ و ۷ متروی تهران به بهره‌برداری رسیده است و سال آینده نیز تمام این خط که ۵۴ کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۷۰ واگن مترو نیز که در گمرک بندرعباس است در ماه‌های آینده ترخیص و به شبکه حمل‌ونقل مترو اضافه می‌شود.

افشانی با بیان این که مردم نیز باید به پیشگیری از آلودگی هوای تهران کمک کنند، به برخی مقاومت‌ها در بحث دریافت معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: ما از مردم انتظار کمک داریم، اما در کمال تعجب می بینیم مردم حتی برای دریافت معاینه فنی که به بهبود محیط زیست شهرشان کمک می کند، مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: قرار بود معاینه فنی خودروها از یکم آبان ماه در سطح شهر اجرایی شود که با اعتراض دو هفته مهلت گرفتند.

شهردار تهران ادامه داد: سوخت در ایران تقریبا رایگان عرضه می شود، بنزین لیتری هزار تومان یعنی سوخت رایگان.

وی گفت: در ماه‌های آینده در صورتی که با وارونگی هوا روبه‌رو شویم هوای تهران دوباره در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار می‌گیرد، بنابراین همه باید در زمینه کاهش آلودگی هوا با هم همکاری کنند که مهم‌ترین اقدام این است که مردم در این بخش ناظر و حمایت‌گر شوند؛ این موضوع سبب ادای حقوق شهروندی می‌شود.

به گفته شهردار تهران، تنفس هوای سالم حق قطعی مردم است.

آیین امضای قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون شهری در تهران و هشت کلانشهر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد وزارتخانههای نفت و کشور، شهرداران و اعضای شورای شهر کلانشهرها و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه (یکم آبان‌ماه) برگزار شد.

طرح افزایش ۲ هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی کلانشهرهای کشور با امضای قراردادهایی بین شرکتبهینهسازی مصرف سوخت، شهرداریهای ۹ کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم و سازمانهای قطار شهری مربوطه، روی ریل اجرا قرار گرفت؛ طرحی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: