اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 23 October 2018
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور:
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: با ادامه روند افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی در دولت دوازدهم و برنامه ششم توسعه، راندمان نیروگاهی به 40 درصد افزایش می‌یابد.

راندمان نیروگاهی کشور به 40 درصد افزایش می‌یابدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور در جمع مدیران عامل شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور، عنوان کرد: میزان ظرفیت تولید برق حرارتی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی را در پیک سال 1397 حدود 99 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان آمادگی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و برنامه‌ریزی شده تا در سال آینده نیز این آمادگی تداوم یابد.

طرزطلب اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی از خرداد تا مرداد 1397 به‌طور متوسط روزانه به میزان 41 هزار و 921 مگاوات ساعت نسبت به سال قبل انرژی بیشتری تولید کرده‌اند، در حالی‌که مصرف سوخت این نیروگاه‌ها تنها 4 درصد بیشتر از سال قبل بوده و بیانگر افزایش راندمان در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با بیان اینکه نیروگاه‌های برق حرارتی 81 درصد سهم تولید برق کشور را برعهده دارند و این میزان انرژی سالانه در حال افزایش است، تصریح کرد: سهم انرژی نیروگاه‌های برق حرارتی از 93 درصد در شش ماهه سال جاری به 96.2 درصد رسیده‌ است.

طرزطلب وضعیت مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: میزان مصرف سوخت این نیروگاه‌ها در شش ماهه نخست امسال به وضعیت مطلوبی رسیده و سوخت مایع کمتری نیز مصرف شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم با ادامه روند افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی را در دولت دوازدهم و برنامه ششم توسعه از 37.9 درصد کنونی به 40 درصد برسانیم، تصریح کرد: ظرفیت قابل اتکای برق کشور در سال جاری 53 هزار مگاوات بود که حدود 48 هزار مگاوات از این رقم سهم نیروگاه‌های برق حرارتی بوده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با اشاره به برنامه وزارت نیرو در توسعه ظرفیت نیروگاه‌های جدید به میزان 5 هزار و 223 مگاوات در سال جدید اظهار کرد: انجام تعمیرات به‌موقع نیروگاه‌ها، افزایش 500 مگاوات به ظرفیت تولید تمامی نیروگاه‌های موجود و وارد مدار شدن برخی از نیروگاه‌های کشور از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی شده برای تحقق این برنامه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: