اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 23 October 2018
قاضی زاده هاشمی:
عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تلاش ها برای ماندگار شدن شهردار تهران گفت: مجلس کنونی اجازه دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان را نمی دهد، استفساریه نیز به نتیجه نمی رسد.

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، سید احسان قاضی زاده هاشمی در حاشیه نشست علنی امروز سه شنبه اول آبان ماه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش شهردار تهران برای تغییر قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: متاسفانه دوستان و برخی از نمایندگان به دنبال استفساریه یا طرح دوفوریتی در این زمینه هستند.

نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: استفساریه یا طرح دوفوریتی برای طرح و به نتیجه رسیدن به 140 امضا نیاز دارد که چنین امری در مجلس کنونی اتفاق نخواهد افتاد؛ بیش از 196 رأی موافق به طرح مذکور داده شده و قطعاً اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از دوستان می خواهم داوطلبانه از چنین اقداماتی دست بردارند، زیرا این اقدامات اثری ندارد. این وهم است که برخی برای یک نفر یا چند نفر تمایل داشته باشند قانون را با یک استفساریه دور بزنند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهردار تهران برخی نمایندگان را شب گذشته در اتاق کار خود در جمع کرده است تا با تماس با سایر نمایندگان آنها را به موافقت با استفساریه منع کارگیری بازنشستگان ترغیب کنند، گفت: متاسفانه اتفاق بسیار بدی بود، مجلس و فضای آن ایستاده بر موضع گیری های قبلی، دوستان به قانون احترام گذاشته و برای تغییر آن به نمایندگان مجلس اینچنین فشار نیاورند.

 نعمتی:همراهی اروپایی ها در FATF برخلاف فشارهای آمریکا

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص FATF و CFT گفت: با توجه به مهلت ۴ ماهه کشورمان درخصوص FATF ، ضروری است سازوکار FATF باید در مهلت ۴ ماهه تعیین و به تصویب نظام برسد.

بهروز نعمتی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز سه شنبه اول آبان ماه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص نشست غیرعلنی صبح امروز قوه مقننه گفت: نشست امروز با توجه به مباحث مختلف درخصوص برجام، CFT و AFTF با حضور آقایان ظرف و عراقچی برگزار شد که مواردی را مبنی بر اینکه آمریکایی ها فشارهای حداکثری را از طریق منابع اقتصادی به کشور وارد می کنند و آنها با فشارهای خود بر این باورند که کشور را به فروپاشی نزدیک کنند، مطرح کردند، که این یک خیال باطل است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها از طرق مختلف موضوعات روانی را در کشور ما پیگیری می کنند، گفت: بعضاً امکان دارد موضوعات کوچکی را در رسانه ها پیگیری کنند که این موارد بیشتر جنبه روانی کار است تا از طریق فشار روانی به اهداف خود دست پیدا کنند.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، موضوع دیگر مطرح شده در این نشست درخصوص مذاکره با اروپایی ها و تشکیل سازوکار مالی بیان کرد و گفت: اروپایی ها قول دادند تا 13 آبان سازوکار مالی را تشکیل داده، در این زمینه کشورهایی مانند روسیه ، چین و هند نیز متعهد هستند.

وی با تاکید بر اینکه آقای ظریف مطرح کرد که اروپایی ها ایستادگی خوبی را تاکنون درخصوص FATF و برجام داشته اند، عنوان کرد: درخصوص نشست گذشته اروپایی ها در زمینه FATF و CFT نیز مطرح شد که در این جلسه اروپایی ها برخلاف فشارهای آمریکا و صهیونیست ها با کشور ما همراهی خوبی را داشته اند و مهلت 4 ماهه ای را به ایران دادند.

نعمتی ادامه داد: در مدت 4 ماهه باید سازوکار مناسبی به تصویب نظام برسد، ضمناً آقای ظریف این نوید را دادند که نکند با خود تحریمی، قراردادها و تفاهم نامه های دوجانبه با برخی از کشورها دچار خدشه شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسه اظهار داشت: مخالفین موضوع بیشتر بر مبنای الزام آور بودن طرف های خارجی تاکید دارند، البته موافقان نیز با آنها هم نظر هستند، این نگرانی وجود دارد و برخی از نمایندگان مطرح می کنند که پس از تصویب FATF همانطور که آمریکا از برجام خارج شد، برخی از کشورها بر علیه ما شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: