اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 23 October 2018
وزیر نیرو تاکید کرد:
وزیر نیرو تاکید کرد: روند کنونی افزایش تولید و مدیریت عرضه روند قابل تداومی نبوده و محدودیت‌های کشور قطعا جوابگوی ادامه این شیوه از مدیریت نیست.

محدودیت‌های کشور جوابگوی ادامه این شیوه از مدیریت نیستبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو  صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع مدیران عامل شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت آموزش صحیح الگوی مصرف برق و آب در جامعه گفت: اگر آموزش صحیحی برای مصرف در جامعه صورت نگیرد، قطعا همه تلاش‌ها در عرصه تولید کفاف نخواهد داد و برای دست‌اندرکاران عرصه تولید هم به دلیل اینکه نتایج تلاش‌های خود را مشاهده نمی‌کنند، رضایتمندی حاصل نخواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: روند کنونی افزایش تولید و مدیریت عرضه روند قابل تداومی نبوده و محدودیت‌های کشور قطعا جوابگوی ادامه این شیوه از مدیریت نیست.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت فکری، تجربی و همتی که وجود دارد و همچنین مدیریت توانمند کنونی صنعت برق برای اصلاح این شیوه و حرکت به سمت مدیریت تقاضا استفاده کرد و قطعا این هدف دست‌یافتنی است.

وزیر نیرو اصلاح این روند را نیازمند کار مستمر دانست و تصریح کرد: مدیریت مصرف، پیش‌نیاز مدیریت تقاضاست و باید برای این موضوع اهمیت ویژه قایل شویم.

اردکانیان با بیان اینکه نفع ملی، آینده فرزندان‌مان و برپا بودن صنعت به چکونگی تفکر امروز ما وابسته است، گفت: می‌بایست موضوع برق و انرژی به یک مشغله همگانی تبدیل شود و باید بتوانیم تغییر مدل ذهنی و رفتاری در نگرش به این صنعت به‌وجود آوریم تا موضوع و اهمیت برق برای دیگران هم مشغله شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: این موضوع به معنای نگران کردن مردم و دیگران نیست، بلکه به‌معنای فراهم کردن بستری است تا طرح و پیگیری نیازهای این صنعت و الزام به پرداختن مدیریت مصرف از طریق مسئولان نهاد‌های دیگر صورت گیرد.

وی همچنین بر توجه بیشتر به عرصه علوم اجتماعی تاکید کرد و افزود: در صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنا باید به سمتی حرکت کنیم که مردم اهمیت برق را تنها با تحمل خاموشی درک نکنند، بلکه با به‌کارگیری کارشناسان و متخصصان علوم اجتماعی تدابیر و راهکارهایی اندیشیده شود که زیربنا بودن برق به فهم اجتماعی تبدیل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: