اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
ابتکار:
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حرکت رو به رشدی برای مقابله با تغییر اقلیم و تاب آوری محیط زیستی داشته باشیم که زنان در این زمینه با آموزش می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

زنان نقش مهمی در مقابله با تغییر اقلیم دارندخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در کارگاه آموزشی نقش زنان در مقابله با تغییر اقلیم و تاب آوری محیط زیستی در دانشگاه تهران افزود: در این زمینه هم زنان و هم خانواده می توانند به عنوان نقش آفرین و بازیگران اصلی در تغییر نگرش ها نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: همه باید به آب و خاک و آثار تغییر اقلیم توجه داشته باشیم و ما هم در این زمینه تلاش می کنیم که نقش زنان را پررنگ تر کنیم.

ابتکار با اشاره به زندگی زنان روستایی گفت: زن روستایی همه تلاش خود را برای تامین معاش انجام می دهد؛ به عنوان مثال در شرق کشور که خشکسالی ها افزایش یافته، تابستان طولانی، روزها گرم تر، باران کمتر و برف ناپدید شده است، زن روستایی همه این مسائل را درک می کند.

وی ادامه داد: زن روستایی می بیند روستاهای اطراف خالی از سکنه شده و برخی مردم حاشیه نشین شهرها شده اند و نگران است که چه اتفاقی برای خانواده اش پیش می آید و می بیند حاصل مهاجرت خسران به کشاورزی، جامعه و خانواده است.

مسأله تغییر اقلیم، آب و محیط زیست مسأله روز دنیا و کشور است

ابتکار اضافه کرد: این تصویر ذهنی برای همه کسانی است که ذره ای به فکر فردا، آینده و جامعه کشور هستند چون مسأله تغییر اقلیم، آب و محیط زیست مسأله روز دنیا و کشور است و مستقیما به آینده ما ارتباط پیدا می کند، به همین منظور این تغییر اقلیم به موضوع عدالت جنسیتی ارتباط مستقیم دارد.

وی ادامه داد: این موضوعات در هیات دولت مطرح شده چون سازمان هواشناسی این تغییر اقلیم را روند خوبی ندانسته است. سال گذشته بارش ها کم بود بسیاری از منابع آبی و سفره های زیرزمینی حال خوبی ندارند و روند ٣٠ ساله نشان می دهد که وضعیت خوبی نداریم و اگر در برنامه ریزی کلان به این موضوعات توجه کافی نکنیم و تاب آوری جامعه را ارتقا ندهیم، حتما خسران و آسیب را در کلان اقتصادی و اجتماعی کشور خواهیم دید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در برنامه ریزی های کلان، محله ای و منطقه ای برای توجه به تغییر اقلیم است تا برای برای بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده اقدامات جدی انجام شود.

ابتکار ادامه داد: باید حرکت رو به رشدی برای مقابله با تغییر اقلیم و تاب آوری محیط زیستی داشته باشیم که زنان در این زمینه با آموزش می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر امروز برای کاهش مصرف آب در بحث کشاورزی اقدام نکنیم، عواقب زیادی به همراه خواهد داشت که در این زمینه زنان با تدوین برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده تاثیر گذار خواهند بود.

الگوی مصرف ما در اقتصاد همخوانی ندارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه الگوی مصرف ما در اقتصاد همخوانی ندارد، گفت: در این معاونت برنامه ریزی می کنیم تا الگوی مصرف رعایت شود زیرا مصرف انرژی در ایران چهار تا پنج برابر بیشتر از دیگر کشورها است و مصرف بنزین و گاز طبیعی از الگوی بهینه خارج است و همه در این موضوع سهیم هستیم و درباره آب هم الگوی مصرف بهینه نیست و آب را زیاد هدر می دهیم. اگر جامعه با این مسائل آگاه باشد، با همکاری همه مشکلات کمتر خواهد شد.





نام:
ایمیل:
* نظر: