اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 20 October 2018
یک سند داخلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) نشان داد اعضای این سازمان برای تولید نفت به میزان تعهد شده در توافق جهانی کاهش تولید نفت، با چالش رو‌به‌رو هستند.

چالش اوپک برای افزایش تولید نفتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خبرگزاری رویترز (لندن)، یک سند داخلی اوپک نشان داد که این سازمان برای افزایش تولید نفت با چالش رو‌به‌رو است، زیرا رشد تولید نفت عربستان با افت تولید ونزوئلا و دیگر اعضای اوپک خنثی شده است.

سند داخلی یاد شده که دبیرخانه اوپک آن را برای ارائه به نشست کمیته مشترک فنی (اوپک و غیر اوپک) آماده کرده است، نشان می‌دهد که اعضای اوپک، به جز نیجریه، لیبی و کنگو، در مجموع تولید نفت خود را در ماه سپتامبر امسال ۴۲۸ هزار بشکه نسبت به ماه مه افزایش داده‌اند.

طبق این سند، عربستان تولید نفت خود را در ماه سپتامبر امسال ۵۲۴ هزار بشکه در روز کاهش داده و عراق، کویت و امارات نیز در این ماه افزایش تولید داشته‌اند.

تولید نفت ونزوئلا و آنگولا در این ماه به ترتیب ۱۸۹ هزار بشکه در روز و ۱۷ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

همچنین طبق سند یادشده، تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک که توافق جهانی کاهش تولید نفت را امضا کرده بودند، در ماه سپتامبر امسال تولید نفت خود را در مجموع ۲۹۶ هزار بشکه نسبت به ماه مه امسال افزایش دادند. در این دوره، روسیه تولید روزانه نفت خود را ۳۸۹ هزار بشکه افزایش داد، اما قزاقستان، مکزیک و مالزی، با کاهش تولید نفت رو‌به‌رو بودند.


نام:
ایمیل:
* نظر: