اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 16 October 2018
وزیر نفت:
وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و همچنین تشریح وضعیت بازار نفت در مورد احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.

سهمیه‌بندی بنزین در دولت در حال بررسی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  بیژن زنگنه در چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو در مورد مذاکره با وزیر انرژی روسیه گفت: با وزیر انرژی روسیه در مورد مسائل عمومی بازار و شرایط تحریم صبحت کردیم. آمریکا شرایطی را به بازار نفت تحمیل می‌کند، در واقع سوزنی به خودشان می‌زنند و بعد آخ آخ می‌کنند و می‌گویند بیایید مشکل ما را حل کنید. باید به آن‌ها گفت لازم نیست به خودتان سوزن بزنید. تحریم‌ها را بردارید تا قیمت‌ها درست شود و بازار از حالت بی تعادلی خود خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه در بازار کمبود عرضه وجود دارد، افزود: هیچ کدام از تولید کنندگان توان تولید بیشتری ندارد. عربستان از ذخایر خود استفاده می‌کند و در حال حاضر هم دچار چالش سیاسی با یکدیگر شده‌اند.

وزیر نفت با بیان اینکه نمی‌توان کمبود عرضه در بازار را با گردن کلفتی حل کرد،‌ گفت: ترامپ فکر می‌کند می‌تواند با گردن کلفتی قیمت نفت را کاهش دهد.

زنگنه با تاکید بر اینکه ترامپ می‌خواهد هر کاری که دوست دارد انجام دهد، اظهارکرد: باید عکس‌العمل‌های بازار را بررسی کرد. بازار در حال حاضر ملتهب و به شدت نگران است و نگرانی بازار برای این روزها نیست، بلکه برای آینده است. کشورهای تولید کننده نفت یکی از پس دیگری تحریم می‌شوند و این شرایط تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند. آینده بازار چه خواهد شد؟

وی با تاکید بر اینکه بازار یک ساز و کار هوشمند دارد، گفت: همه در حال حاضر نگران هستند و ترامپ نتوانسته آن‌ها قانع کند، به همین دلیل بازار مدام دچار مشکل می‌شود. ما هم جزو بازار هستیم.

زنگنه در ادامه با اشاره به مباحثی که در مورد احیای کارت سوخت مطرح می‌شود، گفت: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه جمع‌آوری گازهای فلز از بیشترین انضباط برخوردار است، توضیح داد: در حال ساخت NGL سه هزار و 100 در ایران هستیم که گازهای منطقه را جمع کنیم، همچنین NGL سه هزار و 200 در غرب کارون برای جمع‌آوری گازهای منطقه غرب کارون در حال ساخت است. این دو طرح برای پتروشیمی مارون، بندر امام و بیدبلند است که آخرین مراحل ساخت خود را طی می‌کند.

زنگنه ادامه داد: با تکمیل این طرح‌ها دیگر در منطقه خوزستان و گچساران گاز همراه نخواهیم داشت. NGL دیگری در خارک است که گازهای فلات قاره در غرب خلیج فارس را جمع آوری می‌کند.

وی با اشاره به همکاری اوپک و غیر اوپک در تعهد کاهش تولید گفت: ایران مشکلی با این موضوع ندارد،‌ اما اوپک یک موضوع است و غیر اوپک یک موضوع باید مسئولیت‌های اعضای اوپک و غیر اوپک که این ناهمکاری‌ها از آن ناشی می‌شود، چشم‌پوشی کنیم.

وزیر نفت در مورد مذاکرات نفتی با اروپا گفت: این موضوع دنبال می‌شود و زمانی که به نتیجه رسید، اعلام خواهد شد. بارها اعلام کرده‌ایم که در مورد تحریم اطلاعاتی به آمریکا نمی‌دهیم.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از برگزاری آیین افتتاح کنگره راهبردی نفت و نیرو، از نمایشگاه جانبی آن بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان توانمندی‌های صنعت نفت در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار گرفت.

به گزارش عصرپرس، کنگره نفت و نیرو به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی و هم‌اندیشی بی‌واسطه دست اندرکاران، نخبگان و متخصصان حرفه‌ای داخلی و خارجی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، امروز (سهشنبه، ۲۴ مهرماه) آغاز شد و تا ۲۶ مهرماه ادامه می‌یابد.

در این دوره از کنگره، ۶ نشست تخصصی شامل نقش CSR در تغییر فضای کسب‌وکار شرکت‌های فعال در حوزه صنعت، بررسی پارادایمهای جدید در بالادستی صنعت نفت و گاز، راهبردهای پیشنهادی برای اصلاح سیاستها، ‌ساختار و مقررات بازار برق ایران، آخرین پیشرفتهای مدیریت پروژه در صنعت نفت و گاز، هلدینگداری در صنعت پتروشیمی؛ نگاهی بر الزام‌ها و چالشها و آسیبشناسی توسعه متکی بر صندوقهای بازنشستگی، دورنمای تولید و مصرف گاز و ارتباط آن با شدت مصرف انرژی و تخصیص گاز مازاد برگزار می‌شود.

این کنگره در سه دوره گذشته با مشارکت بیش از ۳۰۰ شرکتکننده خارجی، ۴۰۰۰ شرکتکننده داخلی و ۳۰ سخنران از مدیران و نخبگان ارشد و برجسته داخلی و بینالمللی حوزههای نفت و نیرو برگزار شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: