اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 16 October 2018
در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر لزوم تقویت پیوند دانش آموزان نخبه با پلیس تاکید شد.

تقویت پیوند دانش آموزان نخبه با پلیس

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا و فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در این دیدار با اظهار خرسندی از تعامل خوب و سازنده جامعه بزرگ آموزش و پرورش با نیروی انتظامی به تبیین نگاه اجتماعی پلیس به تولید امنیت پرداخت و  گفت:  بر این باور هستیم امنيتي كه با همراهی مردم ايجاد شود از انسجام، پویایی و ثبات مطلوبي برخوردار خواهد بود.

سردار شرفی برخورداری کشورها از "جمعیت کیفی»"  را یکی از مولفه های مادی قدرت برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های مادی قدرت، جمعیت کیفی هر کشور است و توسعه توامان کمیت و کیفیت هر جمعیت به سهم خود موجب اقتدار ملی می شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بروز تنش را از مهم ترین آثار جمعیت بی کیفیت عنوان و  تصریح کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که در حال حاضر ایران اسلامی از جمعیت کیفی و کمی یکسانی برخوردار است لذا وظیفه ما مسئولان است از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی صیانت و با دراختیار گذاردن موقعیت های مناسب از نبوغ فکری آنها در راستای رشد و تعالی کشور بهره گیری کنیم.

سردار شرفی تصریح کرد: تغييرات جمعيتي علاوه بر اينکه از پارامترهاي جمعيتي ناشي مي شود، از بسياري از عوامل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي که به مرور زمان در سير تحول کشورها رخ مي دهد، تاثير مي پذيرد لذا آينده تحولات جمعيتي و تاثير آن بر نظم و امنيت برای پلیس حائز اهمیت است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: دانش آموزان از تاثیرگذار ترین اقشار در جریان علمی کشور هستند و استفاده از ظرفیت عظیم آنان بخصوص دانش آموزان نخبه در حوزه نظم و امنیت برای سازمان پلیس ارزشمند است.

سردار شرفی افزود: مسیر توسعه کشور از مسیر علم می گذرد لذا جایگاه نخبگان در پیشگیری از وقوع جرایم و تامین امنیت که در نهایت به توسعه و تعالی کشور ختم می شود قابل تامل است.

وی با اشاره با سرعت تغییر و تحول در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: سرعت شتابان تحولات خبر از آینده ای متفاوت در تمامی زمینه های مرتبط با کار و زندگی می دهد لذا پلیس در صدد است همپا با تحولات و با آینده نگری بتواند در عرصه تولید نظم و امنیت پیشگام باشد لذا نیازمند همراهی نخبگان برای ترسیم ساز و کارهای تامین امنیت در زمان آینده با توجه به سرعت شتابان تحولات در جامعه هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در حال حاضر تامین امنیت و ارائه خدمات انتظامی 50 درصد توان پلیس را به خود معطوف کرده است  این در حالی است که در سایر کشورها خدمات مشابه، الکترونیکی و غیر حضوری است و این نوع خدمات رسانی تولید رضایت و در نهایت همراهی مردم با دستگاه های متولی امنیت را به دنبال دارد.

سردار شرفی آموزش و پرورش را از جمله نهادهای تاثیرگذار در امنیت ارزیابی کرده خواستار توسعه همکاری های مشترک شد.

فاطمه مهاجرانی نیز در این نشست اظهار داشت: وظیفه شهروندی و سازمانی ایجاب می نماید همیشه در خدمت پلیس باشیم.

وی افزود: تامین و ارتقاء دو نعمت بزرگ الهی یعنی سلامت و امنیت وظیفه ای همگانی است لذا آموزش و پروش به عنوان یک سازمان موثر در کمک به تامین و توسعه امنیت دارای سهم و نقش است که به انحاء مختلف تلاش می نماید همگام با پلیس در پیشرفت، تعالی، توسعه همه جانبه و پایدار، بستری امن، سالم و با آرامش موثر واقع شود.

این مقام مسئول با اظهار خرسندی از ایده تقویت پیوند دانش آموزان نخبه و پلیس ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های مشترک خاطرنشان کرد: ارتباط دانش و امنیت را باید از ابتدا به دانش آموزان بیاموزیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، پیش دستی پلیس برای تامین امنیت از رهاورد دانش و پژوهش را نشانگر آینده نگری نیروی انتظامی در تامین امنیت دانست و گفت: دغدغه پلیس پیشگیری برای همسان سازی تولید امنیت با تحولات شتابان جامعه و تلاش برای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی قابل درک است لذا تلاش خواهیم کرد با تعریف نقش و سهم دانش آموزان مستعد در امنیت کشور این مطالبه پلیس را با بهره گیری از ظرفیت های در اختیار آموزش و پرورش در قالب المپیادها، کارویژه های مرتبط همچون کار سوق، طرح ملی شهاب، جشنواره جوان خوارزمی در جمع دانش آموزان نخبه و توانمند مطرح و با بسیج علمی تمامی امکانات به این مهم پاسخگو باشیم.

مهاجرانی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از تلاش های پلیس در تامین امنیت و کمک به توسعه و آبادانی کشور گفت: در حال حاضر 125 هزار دانش آموز مستعد در سراسر کشور وجود دارد که می توان نیازمندی های علمی پلیس در موضوعات مختلف را به صورت بومی طراحی، ایده پردازی و زمینه اجرای آن عملیاتی نمود.

وی 30 موضوع مرتبط با امور پلیسی از 1200 طرح ارسالی به جشنواره جوان خوارزمی را نویدبخش علاقه دانش آموزان به امور انتظامی دانست و گفت: فرصت سازی پلیس برای ورود دانش آموزان نخبه به ایده پردازی در امور مرتبط قابل تقدیر است.

گفتنی است در پایان این نشست مشترک مقرر گردید زمینه همکاری های مشترک مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به عنوان قسمت نخبه پرور نظام در بخش دانش آموزی و پلیس پیشگیری ناجا به عنوان پرچمدار ایجاد تحول در حوزه خدمات انتظامی در قالب تفاهم نامه منعقد اجرایی شود.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: