اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13 October 2018
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری، نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم، اظهار کرد: این طب و نظامیان در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند و به سایر دستگاه‌ها در مدیریت بحران کمک می‌کنند.

طب رزم و نظامیان در شرایط سخت پناهگاه مردم هستند

به گزارش عصرپرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی آسیا پاسیفیک، که صبح امروز(شنبه 21 مهر) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حضور شما مهمانان گرامی را به کشور ما که مهد دانش پزشکی است گرامی می‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی آثار سلامت و امنیت برای جوامع بشری روشن شده است، گفت: همه فرماندهان نظامی ارزش سلامت کارکنان را خوب می‌دانند و فهیمده‌اند یکی از مولفه‌های اقتدار یک یگان عملیاتی، سلامت نیروهای آن است. ما در دفاع مقدس به خوبی ارزش طب رزم را درک کردیم؛ پزشکان و پرستاران ما با 50 بیمارستان نظامی جان 554 هزار سرباز و‌ مصدوم شیمیایی را نجات دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری، نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم، اظهار کرد:  این طب و نظامیان در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند و به سایر دستگاه‌ها در مدیریت بحران کمک می‌کنند. سامانه طب رزم و نظامی باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند و امروز بدون کمک نظامیان، مدیریت بحران غیرممکن است.

وی ادامه داد: این کنگره‌ها کمک می‌کند تا نظامیان کشور‌های مختلف، دانش خود را به اشتراک بگذارند، در این راستا دیپلماسی دفاعی در گسترش روابط و همکاری‌ها بسیار موثر است.

سرلشکر باقری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و عربستان سعودی در یمن اظهار داشت: ما امروز شاهد جنایات گسترده این رژیم‌ها هستیم که به بیمارستان‌ها حمله و مراکز درمانی را از بین می‌برند. از سوی دیگر گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه موجب کشتار و آسیب بسیاری از مردم بی‌گناه و غیرنظامی شده است. امیدوارم در این کنگره بتوانیم با همفکری با نقش‌آفرینی فعال در مقابله با این جنایات گام برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: