اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13 October 2018
بهره‌برداری از مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی شاهدشهر و کلنگ‌زنی پروژه شبکه فاضلاب شهر اندیشه شهرستان شهریار با حضور استاندار تهران آغاز شد.

افتتاح مخزن آب شاهدشهر در تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، این مخزن از نوع بتونی با ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب با یک پمپ یک در یک و با تامین برق شهری و ژنراتور عمل می‌کند و به صورت پایدار عملیات گندزدایی و کلرزنی آب را به طور دقیق و مناسب انجام می‌دهد.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در تشریح این پروژه‌ها، گفت: این دو پروژه بیش از ۳۰میلیارد تومان اعتبار داشته‌اند و می‌توانند اقدامات موثری برای ذخیره‌سازی آب و رفع موانع فاضلاب شهری محسوب شوند.

بختیاری ادامه داد: در شهر شهریار تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۶۰هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصفیه فاضلاب‌های منتهی به آن را انجام می‌دهد و ظرفیت خوبی را در حوزه هدایت فاضلاب‌های درون‌شهری ایفا می‌کند و تلاش داریم تا پایان امسال یک‌سوم انشعاب‌های فاضلاب کل شهر شهریار را وارد مدار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب شهری اندیشه، گفت: این پروژه با ۱۸۲ کیلومتر طول شبکه فاضلاب با دستور استاندار تهران کلنگ زنی شد و تا پایان سال ۲۱ کیلومتر از این پروژه را به پایان می‌رسانیم که عمدتا با اعتبارات شهرستانی و اداره آبفا انجام خواهد شد.

وی در ادامه از کسری بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های تهران یاد کرد و گفت: برای اجرای پروژه فاضلاب شهری اندیشه به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و این در حالی است که کل درآمد این شرکت ۹۵میلیارد تومان است؛ این یعنی ۱۶۰میلیارد تومان کسری بودجه برای این پروژه داریم که باید این کسری از طریق تبصره‌ها و یا دولت تامین بودجه شود؛ البته راه‌هایی مانند فروش پساب و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با روش‌های BOO و BOT نیز وجود دارد تا بتوانیم این خلا را جبران کنیم.

ابراهیم یزدیان سرپرست آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران نیز در باره این پروژه گفت: این پروژه از محل طرح‌های عمرانی انجام شد و این نوید را به مردم شاهدشهر می‌دهیم که تا افق سال ۱۴۰۵ دیگر در شاهدشهر مشکل آب نخواهیم داشت.

یزدیان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک در شهرستان شهریار نیز مخزنی ۱۰هزار مترمکعبی و در اندیشه و باغستان نیز هر کدام مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی را در دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: