اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13 October 2018
سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد:
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: امکانات بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته، 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 تا 30 درصدی امکانات بهداشتی و درمانی برای اربعین

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برای ایام اربعین و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین، خون و فرآورده های خونی با همکاری سازمان انتقال خون فراهم، بیمارستانهای سیار و CBRNE (برای حوادث تروریستی، شیمیایی و میکروبی) و درمانگاه های سیار پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در ایام برگزاری مراسم اربعین، بیش از 17000 نیروی اورژانس و همچنین تعداد قابل توجهی از کارشناسان بهداشتی و کادر درمانی به ارائه خدمات به زائران می پردازند و کارشناسان بهداشتی علاوه بر کنترل و نظارت بر تهیه، پخت و عرضه مواد غذایی و مراکز بین راهی و استقرار زائران در ایران، با هماهنگی وزارت بهداشت عراق، اماکن، مواکب و مواد غذایی زائران در کشور عراق را کنترل می کنند.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین یادآور شد: علیرغم سختی ها و مشکلات فراوان، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای ایام اربعین حسینی در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و همچنین کشور عراق تامین شده است.

کولیوند با اشاره به افزایش ظرفیت بیمارستانها در مناطق مرزی جنوب و غرب کشور، گفت: فعالیت بخش های مراقبت ویژه و اورژانس این بیمارستانها در طول برگزاری این مراسم عظیم، افزایش می یابد و پزشکان متخصص به صورت رایگان و به عنوان خادمان اباعبدالله الحسین برای ارائه خدمات به زائران و مردم ساکن در این مناطق اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه امسال موکب داران آموزش های لازم بهداشتی را فراگرفتند، افزود: چون تعدادی از زائران از کشورهای پاکستان و افغانستان به عراق سفر می کنند در زمان بازگشت به ایران و کشورشان با تلاش کارشناسان مبارزه با بیماریها، غربالگری می شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: