اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13 October 2018
با حضور وزیر بهداشت؛
در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی شامل تیم های اورژانس و بهداشت محیط، برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، به مناطق مرزی غرب و جنوب کشور، اعزام شد.

کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی به مناطق مرزی اعزام شد

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، در مراسم اربعین حسینی امسال، 900 دستگاه آمبولانس، 10 فروند بالگرد، 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس در بخش اورژانس پیش بیمارستانی و 328 تخت بیمارستانی و 56 درمانگاه سرپایی در شهرهای مرزی، خدمات مورد نیاز زائران اربعین حسینی را ارائه می دهند.

 همچنین یک تیم 33 نفره از کارشناسان بهداشت محیط و یک تیم 9 نفره از کارشناسان مبارزه با بیماری ها از وزارت بهداشت به عراق اعزام می شوند.

کنترل بهداشت مناطق مرزی غرب و جنوب کشور بر عهده کارشناسان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام، اراک و آبادان و کنترل بهداشتی مسیرهای تردد زائران، قبل از ورود به استان های مرزی بر عهده کارشناسان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری است.

کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت از یک هفته قبل در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور مستقر شده و از پنج روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین حسینی، به صورت 24 ساعته، وضعیت آب آشامیدنی، مواد غذایی و مراکز استقرار موقت زائران را بررسی می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: