اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 10 October 2018
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: هم‌اکنون در حال تقسیم میزان اعتبار ابلاغی در برش‌های استانی، شهری و محله‌ای هستیم تا پیوست تفاهم‌نامه‌ امضا شده توسط وزیر راه و شهرسازی، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه شده و در مصوبه برنامه بودجه سال ۹۷ لحاظ شود.

تأمین اعتبار برنامه ملی بازآفرینی شهری با تأیید مقام معظم رهبریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه بازافرینی تصویب شده بیان کرد: طبق این برنامه سالی ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه بازآفرینی در سطح محلات کشور درنظر گرفته شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان دیگر نیز توسط دولت تأمین خواهد شد.

عشایری در ادامه با بیان اینکه پس از محاسبه و بررسی‌های انجام شده متوجه کسری ۴ هزار میلیارد تومانی از منابع تأمین شده از سوی دولت شدیم گفت: از این میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن  و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی درنظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه پس از پیگیری‌های مکرر و فرمان اجریی رئیس جمهور، این مسئله در جلسه‌ای به اطلاع سران سه قوه رسیده و تأمین آن از سوی سازمان برنامه تصویب شد ، که بدین ترتیب پس از تأیید از سوی مقام معظم رهبری تأمین آن به سازمان مذکور ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این‌باره افزود: هم‌اکنون در حال تقسیم میزان اعتبار ابلاغی در برش‌های استانی، شهری و محله‌ای هستیم تا پیوست تفاهم‌نامه‌ امضا شده توسط وزیر راه و شهرسازی، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه شده و در مصوبه برنامه بودجه سال ۹۷ لحاظ شود.

به گفته وی پس از اختصاص این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه، این اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و در قالب تسهیلات مسکن به مردم اعطا می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده تفاهم‌نامه مذکور احتمالا تا پایان آبان‌ماه امضا می‌شود گفت: اولویت ما در پیشبرد پروژه‌های عمرانی با کمک این اعتبار برای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام است که تا کنون در محلات هدف آغاز شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: