اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 10 October 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر،گفت: طی 6 ماهه اول سال 97 میزان 15میلیون و379هزارتن کالا به ارزش بالغ بر 7میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشد .

صادرات7میلیارد دلار کالا از استان بوشهربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، سید حسین حسینی محمدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ظرفیت های عظیم استان بوشهر جهت ایجاد سرمایه گذاری افزود: میزان کل صادرات انجام شده در شش ماهه اول سال جاری که حدود 15 میلیون و 379 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 7 میلیارد و 535 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی در شش ماهه اول سال 1397، بالغ بر 10 میلیون و 417 هزار تن کالا به ارزش حدود 4 میلیارد و 952 میلیون دلار از گمرکات استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 4 درصد و از نظر ارزش 34 درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، جکت و متعلقات آن، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو، سنگ گچ و گچ بنایی، هندوانه و خربزه می باشد که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایوان، کویت و تایلند از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به واردات قطعی در شش ماهه ابتدایی سال 1397عنوان کرد: حدود 331 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 912 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 45 و از نظر ارزشی 29 درصد کاهش را نشان می دهد.

عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری، لاستیک خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، برنج، خودروی سواری، چای سیاه و حبوبات بوده است؛ کشورهای روسیه، چین، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، اکوادور، هند، کره جنوبی، ژاپن و فرانسه عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: