اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 10 October 2018
رییس هیات عامل ایمیدرواعلام کرد:
مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو به جایگاه صنعت فولاد در جهان اشاره کرد و گفت: سهم 43درصدی این صنعت از تجارت 2هزار میلیارد دلاری صنایع معدنی دنیا،‌ اهمیت و جایگاه فولاد در اقتصاد جهانی را نشان می دهد.

رشد چشم گیر تولید و صادرات فولاد به رغم اعمال تحریم هابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت فولادمبارکه به رشد تولید زنجیره فولاد در کشور اشاره کردو گفت: تولید شش ماه کشور در شمش فولادی با رشد 14درصدی، آهن اسفنجی با 19درصدی، گندله با 38درصدی و کنسانتره سنگ آهن با افزایش 17درصدی همراه شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو، درباره جایگاه شرکت فولاد مبارکه، اظهار داشت: فولاد مبارکه توانسته در کنار رشد در ظرفیت سازی،‌ تولید و صادرات،‌ توجه وافری به مسوولیت اجتماعی داشته باشد.

رشد صنعت فولاد

وی گفت: در موضوع تحریم، به صراحت از بخش فولاد نام برده شده اما خوشبختانه مجموعه تلاش مدیران و کارکنان صنعت فولاد سبب افزایش تولید و صادرات ایران شده است.‌

وی با بیان اینکه دوران مدیریت آقای سبحانی، مصداق عاقبت به خیری است، از حمایت دکتر شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین اعضای هیات مدیره قبلی و فعلی، مدیران و تمامی کارکنان این مجتمع عظیم تشکر کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از حضور عظیمیان در راس شرکت فولاد مبارکه استقبال کرد و گفت: از مقامات و مسوولان استان، خواهان همکاری با وی در جهت اعتلای صنعت فولاد کشور – به عنوان یک حرکت ملی- هستیم.

به گفته کرباسیان، فولاد مبارکه تا سال 95 واردکننده گندله سنگ آهن بود، ‌اما با تلاش های جمعی صورت گرفته، امروزه این شرکت نه تنها شاهد افزایش ظرفیت تولید گندله که در سایر بخش ها هم با رشد مواجه شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: