اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 09 October 2018
معاون مسافری راه‌آهن خبر داد:
معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای ویژه جابجایی زائران اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ مهرماه خبر داد و گفت: بسته پیشنهادی برای تسهیل رفت و برگشت زائران در کشور عراق برای متقاضیان قطار ترکیبی تهران-مهران در نظر گرفته شده است.

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه

به گزارش عصرپرس، میرحسن موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح تمهیدات ویژه مراسم اربعین حسینی (ع) از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: از ۲۸ مهر تا ۱۱ آبان ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران-مهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قطار ترکیبی تهران-مهران به گونه‌ای است که قطار از مبدا تهران به سمت ایستگاه کرمانشاه حرکت خود را آغاز می‌کند و سپس مسافران از ایستگاه کرمانشاه تا پایانه مرزی مهران با استفاده از اتوبوس‌های چارتر شده از سوی شرکت‌های خدمات دهنده به زوار جابجا می‌شوند.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه گفت: یک بسته پیشنهادی برای متقاضیان بلیت قطار ترکیبی تهران-مهران پیش‌بینی شده است که بر مبنای آن می‌توانند بلیت تهران-نجف در مسیر رفت و کربلا-مهران و ترکیبی مهران-تهران در مسیر برگشت را پیش از آغاز سفر خریداری کنند

موسوی یادآور شد: هزینه‌های تهیه بلیت جابجایی زوار در خاک کشور همسایه با ارز خارجی باید تهیه شود.

وی افزود: ۲۶ رام قطار فوق العاده در مسیر جنوب پیش‌بینی شده و یک قطار ریل‌باس از ایستگاه خرمشهر در مرز ریلی شلمچه به صورت ۲۴ ساعته برای جابجایی زوار از مرز در نظر گرفته شده است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: درمجموع ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا پیش‌بینی شده است  که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی از آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ خبرداد و گفت: مسافران می‌توانند اطلاعات دیگر و همچنین قیمت‌ بلیت‌ها را از طریق ارتباط با سامانه صدای مسافر به شماره تماس ۰۲۱۵۱۴۹ دریافت کنند.

اعلام آمادگی ترکیه برای پایان تعمیرات مسیر ریلی تهران-آنکارا-استانبول تا دو ماه آینده

موسوی در ادامه به تشریح عملکرد سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر از کل مسافران جابجا شده مربوط به قطارهای دوربرد و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق قطارهای حومه‌ای در تابستان امسال جابجا شدند که مورد اول ۱۱ درصد و قطارهای حومه‌ای ۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین بیان کرد: میانگین تأخیر از مبدأ قطارها در فصل تابستان ۳۰ ثانیه و از مبدأ تا مقصد کمتر از ۳۰ دقیقه بوده است.

موسوی افزود: امسال قطارهای گردشگری یک‌روزه در مسیر‌های اراک-بیشه، مشهد-نیشابور، کرمان-راین، تبریز-مراغه، تبریز-جلفا، اهواز-تنگه پنج، تهران-بیابانک،‌ تهران-کاشان، تهران-شیرگاه، تهران-همدان برای رفاه حال مردم و توسعه گردشگری ریلی راه‌اندازی و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی از رتبه‌بندی قطارهای مسافری در سال جاری خبر داد و گفت: رتبه‌بندی قطار‌ها تا ۱۵ روز آینده به تصویب می‌رسد و فروش بلیت قطار از زمستان سال جاری بر مبنای رتبه‌بندی شرکت‌ها عرضه خواهد شد.

موسوی بابیان اینکه به‌زودی در مسیرهای رشت و ارومیه نیز شاهد راه‌اندازی قطار خواهیم بود، گفت: یک کمیسیون از طرف شرکت راه‌آهن برای تحویل گیری پروژه و کمیسیون دیگری برای تعیین سرعت در این دو مسیر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش قطارهای حومه‌ای در سال جاری اظهار داشت: علاوه بر بهره‌برداری از مسیر تهران- تاکستان، سه زوج قطار در مسیر تهران- پرند،‌ سه زوج قطار در مسیر تهران- گرمسار و دو زوج قطار در مسیر تهران- قم اضافه شده است.

معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرد: امسال مسیر تبریز- وان به‌عنوان قطار بین‌المللی راه‌اندازی و مقرر شد با تعمیر راه‌آهن آنکارا توسط ترکیه تا دو ماه آینده قطار تهران- آنکارا- استانبول راه‌اندازی شود.

موسوی یادآور شد: امسال در مسیرهای تهران - فیروزکوه و تهران-اندیمشک قطارهای قدیمی بدون تهویه از مدار خارج شدند و ریل‌باس‌های جایگزین آن‌ها شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر: