اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 09 October 2018
جهانگیری در همایش روز روستا؛
معاون اول رئیس جمهور توانمندسازی روستا‌ها را از اقدامات مهم و در دستور کار دولت بیان کرد و گفت:​ باید متناسب با زیرساخت‌ها در روستا‌ها و مناطق مختلف، برای روستائیان و عشایر مهارت آموزی صورت گیرد.

نتوانسته ایم یک نظام توزیعی مناسب ایجاد کنیمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صداوسیما، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش روز روستا، کشاورزی را اولویت اصلی دولت در روستاها خواند و افزود: زنجیره کشاورزی در این مناطق باید به نحوی صورت گرفته و سرمایه گذاری شود که بیشترین بازده را برای کشاورز داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از محصولات در حمل و نقل از بین می رود گفت:​ قیمت تولید محصولات کشاورزی تا مصرف تفاوت زیادی دارد و هنوز نتوانستیم یک نظام توزیعی مناسب فراهم کنیم که تولید کننده سهم خوبی از قیمت داشته باشد.

جهانگیری صنایع بسته بندی و تبدیلی را یکی از نیازهای اصلی در بخش کشاورزی کشور بیان کرد و گفت:​ باید اینگونه صنایع به طور مناسب در کشور ایجاد شود تا سهم ایران در تجارت جهانی که اکنون بسیار ناچیز است، افزایش پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور به ارائه خدمات به روستاها اشاره کرد و گفت:​ با افتخار می توان بیان کرد که بیش از 92 درصد جمعیت روستایی کشور دارای راه آسفالته هستند و اکنون نه تنها شهرستان ها بلکه روستاها نیز از جاده آسفالته برخوردارند.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ، 14 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی ایجاد شده است.

جهانگیری به برخورداری 78 درصد جمعیت روستاییان کشور از آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش ها در گذشته 6 هزار روستا از آب آشامیدنی برخوردار نبودند اما اکنون 7 هزار و 500 روستا از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد:​ فقط در سال 95 در بخش برخورداری روستاییان از آب آشامیدنی به اندازه 10 سال قبل از آن کار انجام شده است.

وی به گازرسانی به روستاییان اشاره کرد و گفت:​ در اوج کمبود منابع انرژی تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شدند.

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون بیش از 23 هزار روستا گازرسانی شده است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم 37 هزار روستا گازرسانی خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بخش بهداشت روستاییان گفت: 99 درصد جمعیت روستایی تحت بهداشت قرار گرفته اند و همه این اقدامات حق روستاییان است نه امتیازی که ما به آنها داده باشیم.

وی به قبول شدن 17 نفر از دانش آموزان دبیرستانی در منطقه سراوان در رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار خوشحال کننده است که دانش آموزانی در این مناطق با کمترین امکانات در بهترین رشته ها پذیرفته می شوند.

جهانگیری به برخورداری روستاها از اینترنت اشاره کرد و افزود: تاکنون 27 هزار روستا تحت شبکه اینترنت قرار گرفته اند و اینها نیازهای امروز است نه اقدامات لوکس.


نام:
ایمیل:
* نظر: