اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 09 October 2018
معاون اجتماعی وزارت بهداشت:
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اجتماعی کردن سلامت از ملزومات اساسی کشور است، گفت: رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مولفه های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب به ابعاد جسمی، روانی امری ضروری و لازم است.

اجتماعی کردن سلامت از ملزومات اساسی کشور است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سیدمحمد هادی ایازی با اشاره به تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم در همه قوانین و سیاست های اجرایی و مقررات به عنوان یکی از سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد و خانواده و جامعه در تامین، حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های فرهنگی، آموزشی و رسانه ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت امکان پذیر خواهد بود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اجتماعی کردن سلامت از ملزومات اساسی کشور است، تصریح کرد: رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مولفه های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب به ابعاد جسمی، روانی امری ضروری و لازم است.

ایازی بر لزوم سیاست گذاری برای افزایش نقش مردم در مدیریت سلامت و کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد و گفت: حمایت های قانونی و اجرایی از فعالیت خیرین، موسسات و بخش غیردولتی در حوزه سلامت امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری سازمان یافته و پایدار با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی در حوزه سلامت، تصریح کرد: آموزش و ارتقای سلامت جامعه، پیش بینی پیوست مشارکت های مردمی در تمام طرح ها و پروژه های حوزه سلامت، فرهنگ سازی از طریق تولید آثار هنری، توسعه مددکاری اجتماعی در حوزه سلامت، سازماندهی و توانمندسازی جوامع محلی برای ارتقای سلامت و هماهنگی برای توسعه اقدامات مرتبط با کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی حوزه سلامت از ماموریت های معاونت اجتماعی است.


برچسب ها
سلامت ، وزارت بهداشت
نام:
ایمیل:
* نظر: