اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 08 October 2018
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اجرای طرح «دوست من ، اتوبوس» در پایانه های اتوبوسرانی و خطوط منتخب سرویس مدارس سطح شهر تهران خبر داد.

اجرای طرح « دوست من، اتوبوس» در پایتخت

به گزاش عصرپرس،  پیمان سنندجی درباره این طرح گفت: همزمان با آغاز هفته ملی کودک، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در جهت آموزش شهروندی (تهران، شهری دوستدار کودک) در مباحث استفاده بهینه از حمل ونقل عمومی خصوصاً اتوبوس برای کودکان و نوجوانان در رده سنی (6 تا 12 سال)از تاریخ پانزدهم تا پایان مهر ماه، اقدام به اجرای برنامه های متنوع آموزشی از جمله برپایی ایستگاه فرهنگی در پایانه ها و ایستگاه های اصلی سطح شهر تهران،  دیدار مدیران ارشد و اجرایی سامانه ها با کودکان و نوجوانان، توجه به تقویت سرویس های اتوبوس مدرسه و ... می نماید.

وی ادامه داد: از مهمترین اهداف اجرای این طرح،توسعه و ترویج مشارکت اجتماعی، نهادینه کردن مهارت های خلاقانه در بین کودکان، آماده‌سازی افکار عمومی به‌ویژه کودکان سنین پایه و نوجوانان  برای ترویج و توسعه استفاده از حمل‌و نقل عمومی، آشنایی با سیستم های هوشمند، آشناسازی کودکان با مزایای حمل‌و نقل عمومیو تکریم شهروندی می توان برشمرد.

سنندجی ادامه داد: در این طرح آموزش‌هایی نظیر نحوه سوار و پیاده شدن همراه با رعایت نظم، رعایت نظافت در داخل اتوبوس و ایستگاه‌ها، تکریم افرادسالمند،کم‌توان و معلول، احترام به راننده اتوبوس، توجه به نظافت شخصی و شئونات اجتماعی، حفظ و نگهداری از اتوبوس به‌عنوان اموال عمومی جامعه، توجه به حریم شخصی یکدیگر، اشاعه فرهنگ نوع دوستی از طریق رعایت ادب اجتماعی و فرهنگ لبخند همشهریان ، استفاده از کارت بلیت، نظارت همگانی در ارائه خدمات مطلوب ،  آشنایی با حقوق متقابل شهروندی و ... ارائه می‌گردد.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی، سنندجی در خاتمه گفت: در روز آغازین طرح، گروهی از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی، دبستان و راهنمایی منطقه 20 تهران از ستاد مرکزی شرکت واحد بازدید و با سیستم های هوشمند اتوبوسرانی آشنا شدند.

اجرای طرح « دوست من، اتوبوس» در پایتخت


نام:
ایمیل:
* نظر: