اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 07 October 2018
تجری:
نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های مرز خسروی برای راهپیمایی اربعین، گفت: زیرساخت‌های این مرز شامل مراکز اقامتی، جاده‌ها و... آماده پذایرایی از زائران اربعین است.

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین آماده است

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، فرهاد تجری با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های مرز خسروی برای راهپیمایی اربعین، گفت: خسروی از قدمت تاریخی بالایی برخوردار بوده و مرزی رسمی، تاریخی و تعریف شده میان ایران و عراق است؛ زائران به دلیل وجود جاده‌های چهاربانده به راحتی می‌تواند به عتبات عالیات دسترسی داشته باشد.

بزرگترین پایانه مسافری زمینی خاورمیانه در مرز خسروی مستقر است

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین پایانه مسافری زمینی خاورمیانه در مرز خسروی مستقر است، افزود: امکانات و گیت‌های بسیاری در این مسیر تعبیه شده همچنین سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ برای خودروها و... نیز برای آسایش و راحتی زائران اربعین فراهم شده است.

هیچ یک از مرزها همانند مرز خسروی آمادگی لازم برای برگزاری راهپیمایی اربعین را ندارد

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهر قصرشیرین و مرز خسروی از سالیان دور میزبان زوار عتبات عالیات بوده فرهنگ مردم و زیرساخت‌ها شامل مراکز اقامتی، جاده‌ها و... آماده پذایرایی است؛ هیچ یک از مرزها همانند مرز خسروی آمادگی لازم برای برگزاری راهپیمایی اربعین را ندارند اما به دلیل کم لطفی مسئولان عراقی و بی توجهی ایرانیان از این ظرفیت تاکنون برای خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات استفاده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به سابقه طولانی مرز خسروی در مقایسه با سایر مرز‌های کشور برای تردد زائران عتبات عالیات، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به رایزنی‌های انجام شده استفاده از ظرفیت مرز خسروی در همایش اربعین جدی‌تر گرفته شود. بازگشایی مرز خسروی برای راهپیمایی اربعین یکی از ضرورت‌ها است از سوی دیگر حرمت زائران با بازگشایی این مرز بیشتر و بهتر رعایت می‌شود.

ترمیم آسفالت مسیر، روشنایی معابر، احداث سرویس‌های بهداشتی مسیر قصرشیرین به خسروی در حال انجام است

نایب رییس کمیسیون اصل نودم درمجلس با بیان اینکه ترمیم آسفالت مسیر، روشنایی معابر، احداث سرویس‌های بهداشتی مسیر قصرشیرین به خسروی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های وسیع با امنیت کامل و کافی برای زائرانی که با وسیله شخصی به قصر شیرین می‌آیند تا ادامه مسیر را پیاده همراه سایرین باشند نیز تعبیه شده است.

مراکز اقامتی و هتل‌ها در قصرشیرین آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین را دارد

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مراکز اقامتی و هتل‌ها آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین را دارند.

امسال علاوه بر مرز شلمچه، چذابه و مهران، در توافق نامه با عراق مرز خسروی نیز اضافه شده است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: