اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: همیاران پلیس و پلیس یاران جوان و نوجوان در کاهش تخلفات رانندگی نقش و سهم 18 درصدی داشته اند.

سهم 18 درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی

به گزارش عصرپرس، سردار تقی مهری در حاشیه حضور در دبستان فرزانگان ناجا و برگزاری مراسم "بهار مهر و دانش"، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی این وزارتخانه وجود دارد که این مهم، در ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه مثمر ثمر بوده است.

وی با اشاره به نقش موثر همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان در ارتقاء فرهنگ ترافیک افزود: خوشبختانه با آموزش های ارائه شده به این گروه باید بگویم همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان در کاهش تخلفات رانندگی 18 درصد سهم و نقش داشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد:  در سال 84 بیش از 27 هزار و 700 نفر جان باخته تصادف داشتیم که با تمرکز بر روی آموزش فرهنگ ترافیک امروز این عدد به 16 هزار نفر کاهش یافته که بیانگر اقدامات خوب فرهنگی در این حوزه و آموزش به شهروندان است، هر چند که یک کشته در تصادفات جاده ای را هم زیاد می دانیم.

وی تأکید کرد: معتقدیم اقدامات فرهنگی و آموزشی در حوزه ترافیکی به کاهش تخلفات رانندگی و افزایش قانون مداری منتج می شود.

سردار مهری تأکید کرد: قانونمندی و قانونمداری یکی از سبک های زندگی مردم در ایران اسلامی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: لازم می دانم از همه دستگاه های همراه و همکار به ویژه آموزش و پرورش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و... که در ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک نقش بی بدیلی دارند، تشکر کنم.

وی گفت:باید به سمت و سویی برویم که قانونمندی در جامعه ما نهادینه و فرهنگ شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: در حالی که تعداد موتورسیکلت ها و خودروهای در حال تردد رو به افزایش است و امروز حدود 30 میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند باید بگویم به موازات این افزایش ها ، میزان قانونمندی کاربران موتورسیکلت و خودروها نیز بیشتر می شود. همچنین شاهد قانونمداری بیشتری از سوی عابران پیاده هستیم اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: