اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
آخوندی اعلام كرد:
عباس آخونديوزیر راه و شهرسازی در آئین اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز اعلام كرد: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.

آزادراه تهران- شمال بزرگترین پروژه تاریخ مهندسی ایران است

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، عباس آخوندی در مراسم اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز این موفیقت بزرگ مهندسی را به ملت ایران تبریك گفت.

وی اظهار داشت: این پروژه (آزادراه تهران- شمال) بزرگترین پروژه مهندسی ایران محسوب می‌شود كه در طول تاریخ مهندسی ایران بی‌سایقه است.

وی افزود: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه تمام اجزای این پروژه در نوع خود ارزشمند و قابل توجه است گفت: فناوری‌های نوینی همچون اجرای روسازی بتنی در این پروژه به كار رفته است كه مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ كیلومتر دارای ۱۸ تونل و ۱۸ پل است. همچنین در منطقه ۱، تونل تالون به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر وجود دارد كه تا قبل از تونل البرز بزرگترین تونل جاده‌ای ایران بود.

آخوندی خاطرنشان كرد: برای اولین بار در ایران شاهد اجرای تونل دو پوسته هستیم كه طول پوسته دوم آن به ۴ هزار و ۵۰۰ متر می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی منطقه ۲ همزمان با منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال بیان داشت: علی‌رغم اینكه طول منطقه ۲ به بیش از ۲۲ كیلومتر تجاوز نمی‌كند اما ۶۷ درصد این منطقه را پل و تونل تشكیل می‌دهد كه ۳۲ كیلومتر آن بالغ بر ۴۴ دستگاه مربوط به تونل است.

وزیر راه و شهرسازی تجهیز ۶ هزار و ۴۰۰ متر به سیستم تهویه هوا و اجرای مهندسی آب همچنین كنترل آتش را كار فوق‌العاده‌ای خواند و گفت: در این پروژه شاهد ۶ پیمانكار ایرانی مجهز به تجهیزات روسازی بتنی هستیم كه البته فضای رقابت در اجرای روسازی بتنی نیز فراهم شده است.

وی افزود: با بیش از ۳۵ سال سابقه در مهندسی راه و ساختمان و مشاهده كارگاه‌های مختلف عمرانی، دستیابی به مقاومت سیمان بعد از ۲۴ ساعت مسئله بسیار مهمی است كه فقط مهندسان متوجه این موضوع می‌شود.

آخوندی با توجه به قابلیت تولید سیمان و صادرات قیر در كشور اظهار داشت: در حال حاضر اجرای رویه بتنی نسبت به رویه آسفالتی ارزان‌تر تمام می‌شود علی‌رغم اینكه رویه‌های بتنی از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان كرد: امروز به حول و قوه الهی شاهد اتمام حفاری بخش شرقی تونل البرز و اتصال پروژه حفاری دو طرف تونل به طول ۶ هزار ۴۰۰ متر هستیم و امیدواریم اجرای این پروژه به عنوان یك این ركورد بزرگ در تاریخ مهندسی ایران ثبت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: