اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
مدیر عامل آبفای تهران اعلام کرد: 
مدیرعامل شرکت آبفای تهران اعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته در تهران و اجرای 4 پروژه 250 میلیون متر مکعب به منابع آب تهران اضافه می شود که تا سال 1400 تنش آبی در تهران به صفر می رسد. 
تا سال 1400 تنش آبی تهران به صفر می رسد
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت آب در نشست خبری گفت: استان تهران 20 درصد از کل کشور مصرف آب دارد که در بخش شهری 1/5 میلیارد متر مکعب 250 روستایی 90 میلیون متر مکعب استفاده می شود.

وی افزود: 70 درصد منابع آب تهران از منابع سطحی و 30 درصد منابع زیر زمینی و سدها تامین می شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: آب‌های سطحی تامین کننده منابع آب شرب تهران از پنج سد طالقان، امیرکبیر، لار، لتیان و ماملو تامین می شود؛ همه این سدها بجز 50 میلیون مترمکعب برای مصرب آب شرب شهر کرج ، در تامین آب شرب شهر تهران استفاده می شود.

کاهش 20 درصدی بارش ها در سال آبی که گذشت

 وی گفت: میزان بارندگی ها در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تاکنون 260 میلیمتر بود در حالی که در مدت زمان مشابه پارسال به 330 میلیمتر رسید؛ یعنی بارندگی در نخستین هفته های سال آبی جدید، 20 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

بختیاری، میزان ذخایر آب سدهای استان تهران را 610 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: پارسال در چنین روزهایی حجم مخازن این سدها 800 میلیون مترمکعب بود؛ بنابراین، ذخایر سدهای استان تهران امسال نسبت به پارسال 190 میلیون کسری دارد.

آغاز عملیات اجرایی 10 تصفیه خانه فاضلاب در چهارماه آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اهمیت طرح های تصفیه فاضلاب در این استان گفت: عملیات اجرایی 10 تصفیه خانه فاضلاب چهارماه آینده آغاز می شود.

بختیاری در ادامه با اشاره به طرح های فاضلاب شهر و استان تهران، گفت: در شهر تهران 65 درصد از شبکه انتقال و 40 درصد از تصفیه‌خانه های فاضلاب اجرایی شده است.این طرح ها از شهر تهران و حتی کل کشور عقب مانده و فقط هشت درصد اجرا شده است، در حالی که این طرح ها در کل کشور 48 درصد پیشرفت دارد.

کمبود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در اجرای طرح های فاضلاب

بختیاری در ادامه با اشاره به کمبود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاضلاب تهران، گفت: با توجه به وضعیت مالی دولت، امکان استفاده از منابع اعتباری دولتی وجود ندارد و باید از روش های دیگر تامین مالی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در پنج سال آینده کل فاضلاب استان تهران باید به بهره برداری برسد.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در تهران و اجرای 4 پروژه 250 میلیون متر مکعب به منابع آب تهران اضافه می شود که تا سال 1400 تنش آبی در تهران به صفر می رسد. 


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: