اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
شهردار تهران به مناسبت 14 مهرماه، «روز تهران» صبح امروز همراه با احمد مسجدجامعی و محمدجواد حق شناس تهرانگردی خود را از میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز كرد.

تهرانگردی شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر

به گزارش عصرپرس، شهردار تهران و همراهانش بعد از دیدار از بازارچه قدیمی شهرری، به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) رفته و سپس از تكیه نفرآباد دیدن كردند.تكیه نفرآباد شهرری، فدیمی ترین تكیه شهر تهران است که سال ١٠٢٠ هجری قمری تاسیس شده است.

در ادامه این تهرانگردی؛ افشانی از روند اجرایی شدن طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بازدید کرد و پای درد دل اهالی نشست و سپس از برج تاریخی طغرل که یکی از میراث چند صد ساله ری است بازدید کرد.

بازدید از خانه شهید ماندگار؛ محمدرضا امیری پری

پس از آن افشانی و اعضای شورای شهر میهمان خانه جاویدالاثر «محمدرضا امیری پری» شدند و پای صحبت پدر  وی نشستند. امیری پدر محمدرضا امیری با بیان خاطراتی از فرزند جاویدالاثرش گفت: مردم این مناطق محروم هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با بیان اینکه در این محله آثار میراثی تاریخی زیادی وجود داشت اما حالا به محلی مخروبه تبدیل شده است گفت: ری به واسطه تاریخ چند صد ساله‌اش آبروی تهران است و باید فرهنگ آن درست شود.

وی با بیان اینکه ما گمنام هستیم همانطور که فرزندانمان گمنام رفتند، گفت: امیدوارم وضعیت محله ری اصلاح شود.

محمدعلی افشانی شهردار تهران با بیان اینکه امروز مردم رفاه و آزادی خود را مدیون زحمات فرزندان شما هستند، گفت: شما خوشنام و ماندگار هستید همانطور که نام فرزندانتان در تاریخ ماندگار شده است. مردم ایران قدردان زحمات شما هستند؛ممکن است کمتر به شما برسند اما همه می‌دانند که فرزندان شما و خانواده‌هایشان چه زحماتی کشیدند.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 نیز با بیان اینکه یک طرح خاص برای حفظ این خانه داریم، گفت: در نظر داریم این خانه را پس از تملک به موزه انتظار تبدیل کنیم. چرا که برای آثار تاریخی برج طغرل، ابن بابویه، چشمه علی، و دژ رشکان یک رینگ گردشگری در نظر گرفته ایم و برای کارخانه سیمان نیز طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

بازدید از دروازه محمدیه

به گزارش شهرنوشت؛ شهردار تهران در ادامه از منطقه دروازه محمدیه بازدید کرد و با اشاره به باقی ماندن قسمتهای قدیمی این دروازه گفت: لازم است این دروازه قدیمی که به دروازه محمدیه یا دروازه نو شهرت دارد به صورت اصولی بازسازی شود. البته در این بازسازی باید نکات فنی و میراثی آن لحاظ شود.

بازدید از برج طغرل ، میدان مشق، باغ ملی و موزه مقدم در منطقه 11 در ادامه تهرانگردی شهردار صورت گرفت.

بازدید از عمارت تاریخی ساختمان آگاهی

افشانی، مسجدجامعی و حق شناس سپس از سردر تاریخی و عمارت تاریخی ساختمان آگاهی در منطقه ١١ بازدید کردند.

بازدید از دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تربیت معلم، ورزشگاه شهید شیرودی و بلوار قیصر امین پور از سایر برنامه های شهردار در این تهرانگردی بود.

محمدعلی افشانی در انتهای مسیر خود از سردیس «قیصر امین پور» رونمایی کرد.

تهرانگردی شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر

 نام «بلوار شهرداری» به شکل رسمی به بلوار «قیصر امین پور» تغییر یافت.

شهردار تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و زنده یاد امین پور گفت: قیصر امین پور هم شاعر ایران بود هم شاعر انقلاب. با توجه به جایگاه رفیعی که وی در جامعه هنری ایران داشت هیچ مجموعه در خوری به نام ایشان نبود. میدان قیصر امین پور نیز در شان این شاعر بزرگ نبود. وقتی شنیدم قرار است این میدان تغییر کند همان شب با ماشین به این مکان آمدم و تصمیم گرفتم نام بلوار شهرداری را به نام قیصر امین پور تغییر دهم و سردیس ایشان را در چهار راه نصب کنیم.

افشانی افزود: برای نیل به این مقصود طرح دو فوریتی این موضوع را به شورای شهر فرستادم و با حمایت اعضای شورا این تغییر نام سریعا انجام شد. باید از اعضای شورا و به ویژه آقای مسجد جامعی تشکر کنم که در این مورد حساسیت به خرج دادند. نوشته ایشان باعث شد من خودم شبانه به اینجا بیایم و بازدید کنم. از آقای حق شناس هم تشکر می‌کنم که طرح دوفوریتی را همان روز در دستور کار شورا قرار داد تا کار به تاخیر نیفتد. این بلوار یکی از بلوار‌های خوب و مفید برای برنامه‌های ترافیکی است که به نام زنده یاد قیصر امین پور مزین شد. ما باید قدردان انسان‌های بزرگی باشیم که زندگیشان را وقف مردم کردند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: از اعضای شورای شهر و خبرنگاران تشکر می‌کنم. خبر به معنای آگاهی است؛ آرزو داریم به شرایطی برسیم که خبرنگاران به مردم خبر خوب دهند تا حال مردم هم خوب باشد.

رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲، خانم اشراقی همسر مرحوم قیصر امین پور و سهیل محمودی شاعر، نیز در مراسم رونمایی از سردیس قیصر امین پور حضور داشتند.

رسول کشت‌پور در این مراسم گفت: همانطور که می‌دانید قبلا فلکه‌ای در این چهارراه وجود داشت که سبب ایجاد ترافیک شده بود.

وی با بیان اینکه شعاع ترافیک این میدان به فلکه‌های دیگر نیز سرایت کرده بود و طول ترافیک را افزایش داده بود، تصریح کرد: بنا به درخواست مکرر مردم، همچنین پس از انجام مطالعات ترافیکی فراوان قرار شد که این فلکه حذف و تبدیل به تقاطع شود.

وی گفت: از حمایت‌های شهردار تهران و دغدغه‌های فرهنگی آقای مسجدجامعی تشکر می‌کنم و به همین دلیل با حذف میدان قیصر امین پور، بلوار شهرداری در راستای پاسداشت این شاعر انقلاب با مجوز شورای شهر به بلوار قیصر امین‌پور تغییر نام داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: