اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
روز تهران؛
سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران به مناسبت ۱۴ مهرماه، «روز تهران» در پیامی تاکید کرد: ­تهران نماد ملی همه ایرانیان است.

تهران نماد ملی همه ایرانیان است

به گزارش عصرپرس در این پیام آمده است:

چهاردهم مهرماه «روزتهران»، پایتخت ایران را به شهروندان تهرانی و تمام ایرانیان تبریک می‌گویم.

تهران امروز نه تنها پایتخت اقتصادی و سیاسی ایران که مهم‌تر از آن، پایتخت فرهنگی و اجتماعی کشور است. همچنین تهران نماد تجدد ایران است به طوری که نخستین دانشگاه، پارلمان، احزاب سیاسی، نهاد‌های مدنی، ادارات نوین، صدا و سیما و ... در این شهر تکوین و تکامل یافتند.

تهران را می‌توان نماد ملی همه مردم ایران دانست و همین امرباید فرصتی برای همگرایی بیشتر شهروندان تهرانی و به تبع آن همگرایی ملی ایرانیان باشد.

از طرف دیگر پذیرش نظریه و مفهوم شهروند تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی را بیشتر کرده است. این موضوع باعث شده تا مفهوم شهروندی جایگاه متمایزی نسبت به گذشته پیدا کند. در این رویکرد، بسیاری از مفاهیم و مسائل مرتبط با شهروندی از جمله بهبود کیفیت زندگی، سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی، تعامل شهرداری با شهروندان و شهروندان با شهرداری در شمار کارکرد‌ها و اهداف اساسی شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی است؛ لذا ارتقای سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی به شهروندان، تقویت تعاملات اجتماعی و تحقق توسعه پایدار شهری با هدف تقویت مناسبات فیمابین شهرداری و مردم، رعایت حقوق شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها است؛ بنابراین مدیریت شهری تهران خود را موظف می‌داند فعالیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، معماری و شهرسازی و بازآفرینی شهری، زیست پذیری، عمران، ترافیک و حمل و نقل پایدار، خدمات شهری، هوشمندسازی، شفافیت، پاسخگویی و ... انجام می‌دهد به صورت پیدا و پنهان فرصتی برای رفع نیازهای شهروندان، جلب مشارکت آنان، کاهش سطح زیست دوگانه در شهر، ارتقاء کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان باشد.

امید است با مشارکت همه ذینفعان شهر به ویژه شهروندان شریف تهرانی، قوای سه گانه، نهاد‌های عمومی، سازمان‌های مردم نهاد، شورای اسلامی شهر و همکاران تلاشگر شهرداری بتوانیم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: