اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
سردار اشتری
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی اولویت دارد، گفت: آگاه سازی مردم ، ارتباط با مراکز دانشگاهی ، آموزش و پرورش، دبیرستانها و مکان هایی که محل تجمع انسان های شریف و مردم بزرگوار است، جزء اولویت های ما می باشد.

پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی اولویت دارد

به گزارش عصرپرس، سردار حسین اشتری در مراسم صبحگاه عمومی ناجا در دومین روز از هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: درود می فرستیم به ارواح طیبه و پاک شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و شهدای عرصه نظم و امنیت و شهدای مدافع حرم و بر روح بلند و ملکوتی امام شهدا حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی باعزت و صحت برای مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز داریم.

وی افزود: ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین حضرت سجاد (ع) را تسلیت عرض می کنم و فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامی و تمام همکاران عزیزم در اقصی نقاط کشور و خانواده های محترم شان تبریک عرض می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: هفته نیروی انتظامی ؛ فرصتی برای ارتباط بیشتر با آحاد مردم، نخبگان و ارائه خدمات بیشتر به مردم عزیز کشور اسلامی مان، هفته ای که می توانیم ارتباط و تعامل بیشتری با مردم عزیز داشته باشیم و از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری عنوان کرد: معظم له فرمودند: "ناجا باید اقتدار توأم با رأفت، عدالت و مهربانی داشته باشد"، باید کسانی که مخل نظم و امنیت هستند وقتی پلیس را می بینند هراسان باشند و مردم عزیز با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت کنند و پلیس برای مردم ملجاء و پناهگاه باشد که بحمدالله چنین است.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه رضایت مندی مردم بالاترین سرمایه نیروی انتظامی است، گفت: بحمدالله و براساس نظرسنجی هایی که توسط سازمان های ذیربط و خارج از ناجا صورت گرفته شاهد افزایش رضایت و اعتماد مردم به نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: البته مردم عزیز به صورت منظم و مرتب از طریق سامانه های ارتباطی با مسئولان ، فرماندهان ، مدیران و ... با نیروی انتظامی در ارتباط هستند و هر کجا  که ضعفی باشد سریعا منعکس می کنند و هر کجا که لازم باشد تقدیر می کنند و ان شاء الله این روند ارتقاء یابد و با همدلی و هماهنگی خوبی که بین مردم و پلیس در سراسر کشور وجود دارد بتوانیم مأموریت ها را به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: امروز نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور، در مرزهای جمهوری اسلامی ایران که بیش از 8 هزار و 750 کیلومتر است تا دل روستاها ، جاده ها ، شهرها و همه جا حضور دارد و مردم این حس اعتماد را به همین دلیل دارند که همواره با فرزندان خود در نیروی انتظامی در ارتباط هستند .

سردار اشتری تأکید کرد: ما افتخار می کنیم که سرباز ولایت و خدمتگزار مردم هستیم و این بالاترین مدال برای بنده و همه همکارانم در اقصی نقاط کشورعزیزمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: یکی از راهبردهای نیروی انتظامی استفاده از فناوری های روز می باشد ، طی سال های گذشته نیروی انتظامی توانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند و همیشه برای فرماندهان ، مسئولان و مدیران ناجا این مهم یک اصل بوده و در کنار نیروی انسانی ولایت مدار، متعهد، انقلابی، مردمی و ... از تجهیزات و فناروی های روز استفاده می کند و حتما باید این روند را شتاب دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: رویکرد و نگاه ما این است که هر چقدر می توانیم قدرت پیشگیری را افزایش دهیم، پیشگیری اجتماعی و اقداماتی که باعث شود تا جرم و اتفاقی رخ ندهد.

سردار اشتری اضافه کرد: پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی اولویت دارد و آگاه سازی مردم ، ارتباط با مراکز دانشگاهی ، آموزش و پرورش، دبیرستانها و مکان هایی که محل تجمع انسان های شریف و مردم بزرگوار است، جزء اولویت های ما می باشد.

وی یادآور شد: ارتباط با مراکز ، آگاه سازی و همراه سازی آحاد مردم می تواند به پیشگیری اجتماعی و انتظامی کمک کند ، اگر بتوانیم زمینه ها و بسترهای جرم را کاهش دهیم می توانیم اقدامات مثمرثمری را محقق کنیم. به گونه ای که جرمی رخ ندهد.

سردار اشتری ادامه داد: افتخار ما به کثرت پرونده های انتظامی ، ثبت تخلفات راهور و یا افزایش برخورد قانونی با متخلفان نیست ، برای ما روزی شیرین و گوارا است که جرم و تخلفی رخ ندهد و ما می توانیم به این مرحله برسیم هر چند که سخت باشد اما رسیدن به این مهم دست یافتنی است و همه با هم باید به سمت قانون گرایی و قانون مداری برویم.

وی تأکید کرد: یکی از اصول و ارزش های انقلاب تکیه بر قانون و اجرای قانون است که توسط همکاران خدوم من در نیروی انتظامی و آحاد مردم دنبال می شود.

سردار اشتری تصریح کرد: اگر مبانی ما بر اجرای قانون باشد حتما می توانیم وضعیت بهتری از این را تجربه کنیم و مردم عزیز نیز در آرامش کامل زندگی کنند .

وی افزود: یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ و ارتقاء امنیت در حوزه های مختلف اخلاقی ، اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و ... است و به فرموده مقام معظم رهبری،" نیروی انتظامی پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی است".

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مأموریت های متنوع پلیس ادامه داد: ما در حوزه های مختلف حضور پیدا کردیم و امروز که در جنگ اقتصادی دشمن علیه مردم ایران اسلامی هستیم، در این عرصه نیز ایفای نقش می کنیم .

وی اضافه کرد: در ماه های گذشته مشکلاتی در بازار  و عرصه های اقتصادی دیدیم، همکارانم با اشراف اطلاعاتی خوبی که داشتند توانستند مخلان نظم اقتصادی را شناسایی و با هماهنگی قوه قضائیه آنها را تحویل قانون دهند.

وی بیان کرد: کسانی که باعث بی نظمی در بازار بوده اند و در نوسانات قیمت ارز و سکه نقش داشته اند و برخی از کسانی که مایحتاج مردم را احتکار کردند نیز شناسایی و تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: نیروی انتظامی در تمام عرصه ها و در اقصی نقاط کشور و بنا به ضرورت ورود پیدا می کند و این آمادگی را همه همکارانم برای شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت دارند و در این عرصه ایفای نقش می کنند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در برخورد با مظاهر فساد و برخورد با کسانی که به دنبال ترویج بی بندوباری در جامعه هستند، اقدامات شایسته ای انجام داده ایم.

وی افزود: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه مسئول اجرای مصوبات عفاف و حجاب و  انقلاب فرهنگی هستند ، باید همه دستگاه ها پاسخگو باشند، سهم خود را بدانند و به آن عمل کنند و نیروی انتظامی در این صحنه تنها نباشد.

سردار اشتری تأکید کرد: مطمئنا اگر همه دستگاه ها همکاری کنند بهتر می توانیم این رویکرد را دنبال و اجرایی کنیم اما اگر هیچ کدام از دستگاه ها همکاری نکنند باز نیروی انتظامی براساس وظایف ذاتی و باورهای دینی مأموریت های خود را ادامه خواهد داد و حتما متوقف و معطل دیگران نخواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: همکاری و هماهنگی می تواند زمان اجرای مأموریت ها را حتی با وجود امکانات کمتر کاهش دهد

وی در بخش دیگری از سخنان عنوان کرد: جا دارد اینجا از زحمات تمامی همکاران عزیزم در اقصی نقاط کشور تشکر کنم ، واقعا در ماه های گذشته، سال پرکاری را پشت سر گذاشته اند .

سردار اشتری یادآور شد: در دی ماه سال 96 حوادثی پیش آمد، حوادثی هم در ماه های اخیر پیش آمد ، انصافا همکارانم خوش درخشیدند و با اقتدار به وظیفه خود عمل کردند و برای اجرای مأموریت های پیش رو نیز آمادگی دارند با جدیت ، اقتدار و برنامه ریزی ایفای نقش کنند و همچنان در خدمت مردم باشند.

وی تأکید کرد: امروز خط قرمز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت مردم است، ما در موضوع امنیت با کسی معامله و شوخی نداریم و تا پای جان برای امنیت ، آرامش و آسایش مردم جانفشانی خواهیم کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در اجتماع ده ها هزار نفری بسیجیان فرمودند" ظرفیت جوانان انقلابی ما آماده حل مشکلات است" و ما باید به تدابیر؛، فرمایشات و سیره ایشان تأسی کنیم که هرگز بن بستی در راه مردم ندیدند.

سردار اشتری تأکید کرد: نیروی انتظامی هیچ گونه بن بستی را در مسیر خود نمی بیند البته مشکلاتی وجود دارد که با تکیه بر ظرفیت جوانان متدین و انقلابی و با روحیه جهادی مشکلات را پست سر می گذاریم و در خدمت مردم هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از خانواده کارکنان ناجا بیان کرد: انصافا خانواده ها نقش اثرگذاری دارند و جا دارد از این مکان مقدس از تمام خانواده های عزیز و دستگاه هایی که با نیروی انتظامی همکاری دارند تشکر کنم، خصوصا از فرماندهی معظم کل قوا که با تدابیر و حمایت هایشان باعث دلگرمی فرزندان خود در ناجا هستند، ما افتخار می کنیم که خدمتگزار مردم و سرباز ولایت هستیم.

گفتنی است، مراسم صبحگاه عمومی نیروی انتظامی صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا آغاز شد.

تجلیل از خانواده معزز شهدا، ایثارگران، خانواده های مدافعان حرم، کارکنان ساعی و رژه یگان های انتظامی از برنامه های صبحگاه عمومی بود، همچنین تعدادی از فرماندهان و افسران نیروی انتظامی ترفیع درجه شدند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: