اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
مدیر کل شیلات کرمانشاه اعلام کرد:
 مدیر کل شیلات کرمانشاه اعلام کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای توسعه آبزی پروری در استان،  میزان تولید آبزیان پرورشی در سال ۹۷ به 21 هزار تن خواهد رسید. 
تولید 21 هزار تن آبزیان در استان کرمانشاه 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، سید فرزاد افضلی مدير کل شیلات کرمانشاه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته گفت: سرانه مصرف  آبزیان در قبل از انقلاب در کشور بسیار کم بوده و در استان‌های غیر ساحلی مانند استان کرمانشاه به زیر ۱۰۰ گرم می رسید.

وی ادامه داد:با توسعه و ساماندهی فعالیت های آبزی پروری بعد از انقلاب به خصوص در دهه چهارم انقلاب که توسعه آبزیان و  آبزی پروری در راستای تحقق شعار " تامین امنیت غذایی جامعه " رونق یافت و میزان مصرف سرانه در سال ۹۶ به ۹ کیلوگرم رسیده که از رشد بسیار بالایی برخوردار می باشد.

افضلی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 57 هیچ گونه درآمد ارزی از صادرات آبزیان وجود نداشت، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار تن صادرات در مرزهای غربی و بیش از ۵۰۰۰ تن از طریق مرزهای جنوب ماهی های استان صادر میگردد که در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال شیلات استان رشد چشم گیری داشته است.

مدیر کل شیلات کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در سال های قبل از انقلاب هیچ تولید آبزی در استان کرمانشاه صورت نگرفته است، گفت: با سپری شدن چهار دهه، تولید استان در بخش آبزیان به ۱۷۲۰۰ تن در سال ۹۶  رسیده است که نشان از رونق  بخشیدن به کسب و کار  در بخش شیلات است.

افضلی ادامه داد: تمام این اقدامات حاصل تلاش و کوشش همکارانی است که در جهت افزایش تولید و  ایجاد اشتغال و توسعه پایدار فعالیت های ارزشمندی را به منصه ظهور در آورده اند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات سازمان شیلات کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این استان توانسته در سال ۹۶ با تولید ۳۷۰۶ تن رتبه اول در تولید ماهی گرمابی در بین استانهای غیر ساحلی کشور را کسب کند و هدف ما در سال ۹۷ در تولیدات گرمابی استان رسیدن به ۴۰۵۵ تن خواهد بود.

وی ادامه داد: اجراي طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیر شرب با تولید ۶۴۰ تن در سال ۹۶ و برآورد ۱۳۵۰ تن در سال ۹۷ ، پرورش ماهی در استخرهاي ذخیره آب کشاورزي ، تکثیر و پرورش پست لارو میگو روزنبرگی در مرکز تحقیقات شیلات قصرشیرین به میزان یک میلیون قطعه در سال و با تولید میگو به ۲۵ تن در سال ۹۷، مقدمات راه اندازي مجتمع‌هاي پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری در فاز دوم شهدای قصرشیرین، با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم،  ایجاد طرحهای حد واسط آبزیان سردابی در شهرستانهای دالاهو و پاوه در راستای تامین بچه ماهی سردابی، تدوین برنامه هاي توسعه چشم انداز و افق 1404 ، تولید پرورش ماهیان خاویاري در استخرها  و نیز در قالب پرورش ماهی در قفس، در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب که در سال ۹۶ میزان تولید به ۲۵ تن رسیده که برآورد تولید برای سال ۹۷ میزان ۵۰ تن خواهد بود ، از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع برآورد میگردد میزان تولید آبزیان پرورشی در استان کرمانشاه در سال ۹۷ با ایجاد شرایط مساعد برای توسعه آبزی پروری به ۲۱۰۰۰ تن تولید برسد.


  خبرنگار : پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: