اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 04 October 2018
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور برای سومین بار در شهرستان سرپل ذهاب از شهرک صنعتی قره‌بلاغ و روند بازسازی واحد‌های صنعتی این شهرک بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت بازسازی صنعتی کرمانشاه قرار گرفت.

تامین وثایق صنعتگران زلزله‌زده از سوی وزارت صمتبه گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، محمد شریعتمداری وزیر صمت در نشست مشترک با مسولان اجرایی استان و صاحبان تولید در فرمانداری شهرستان سرپل‌ذهاب با بررسی وضعیت واحدهای صنعتی که در زلزله اخیر دچار آسیب شده اند، گفت: واحدهای صنعتی که در رهن بانک هستند و برای دریافت وام دچار مشکل شده‌اند با مساعدت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و تایید استانداری می‌توانند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

شریعتمداری استمهال بدهی برخی از واحدهای صنعتی و اعطای وثیقه برای صنعتگرانی که نمی‌توانند واحدهای صنعتی خود را در رهن بانک قرار دهند، را از مهمترین دغدغه های صنعتگران مناطق زلزله زده کرمانشاه عنوان کرد و گفت: به نمایندگی از صنعتگران کرمانشاه مشکلاتی نظیر عدم پرداخت مالیات واحدهایی که به طور کامل تخریب شده و همچنین بخشودگی بدهی تامین اجتماعی و... را در هیات وزیران مطرح خواهم کرد و راهکارهای اجرایی آن به تصویب هیت دولت خواهد رسید.

وی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی و تامین وثایق برای واحدهای صنعتی نیز توضیح داد: بانک‌ها باید برای استمهال بدهی واحدهای تولیدی تدابیری در نظر بگیرند و در شورای پول و اعتبار نیز تمهیداتی برای اعطای مهلت به صنعتگران و تامین سرمایه ثابت برای ساخت واحدهایی که تخریب شده اند در نظر گرفته شود.

وزیر صمت در ادامه به مشکل تامین وثیقه بانکی صنعتگران اشاره و افزود: در حال حاضر از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تامین وثیقه 85درصدی صورت می‌گیرد اما اگر واحدهای صنعتی در تامین 15درصد مابقی با مشکل روبه‌رو هستند می‌توان تدابیری در نظر گرفت تا با تایید استاندار و سایر مسئولان اجرایی این موضوع را حل کرد.

شریعتمداری با تاکید بر تسریع در اجرای تصمیمات اتخاذ شده گفت: راهکارهایی که برای حل مشکلات صنعتگران آسیب دیده اتخاذ شد باید با حداقل بروکراسی اجرایی شود تا مشکل واحدهای صنعتی به زودی رفع شود.

 

وزیر صمت افزود: برای رفع مشکلات صنعتگران بهتر بود بسته حمایتی منسجم دیده می شد که این موضوع در نظر گرفته نشده است، به همین دلیل برای تسریع در فرآیند بازسازی واحدهای صنعتی باید تدابیری اندیشید که اعطای تسهیلات تسریع و عرضه مصالح ساختمانی ارسالی وزارت صمت به واحدهای صنعتی نیز شامل شود.

وی با اشاره به اتخاذ تمهیداتی برای استمهال بدهی صنعتگران نیز گفت: براساس قانون واحدهای صنعتی دوسال فرصت دارند تا استمهال بدهی خود را پرداخت کنند، اما واحدهایی که نتواستند بدلیل برخی مشکلات ، بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت کنند باید ازطریق اصلاح قانون مشکل صنعتگران آسیب دیده در زلزله برطرف و مردم بتوانند با تامین سرمایه مورد نیاز، واحدهای خود را بازسازی نمایند.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت تعداد واحدهای آسیب دیده در شهرک صنعتی سرپل ذهاب را 64 مورد اعلام کرد و گفت: واحدهای صنعتی این شهرک صنعتی با ارائه پیشنهادهای خود به سازمان صمت استان می توانند مشکلات خود را مطرح تا راهکارهای لازم برای هر واحد صنعتی تخریب شده در نظر گرفته شود و واحدهای صنعتی در کمترین زمان بتوانند با راه اندازی مجدد اشتغالی که در گذشته ایجاد کرده بود ن را مجددا احیا کند..

 


نام:
ایمیل:
* نظر: